فراخوان نجات ۷ زندانی در آستانه اعدام

مهدی بهلولی که هنگام ارتکاب «جرم» ۱۷ساله بود یکی از این زندانیان است.

دژخیمان فاشیسم دینی حاکم بر ایران هفت زندانی محکوم به اعدام در زندان گوهر دشت (رجایی شهر) کرج را به سلولهای انفرادی منتقل کرده است. این قربانیان با تهدید عاجل اعدام روبه رو هستند. مهدی بهلولی که اکنون پس از تحمل ۱۵سال حبس در آستانه اعدام قرار گرفته هنگام دستگیری فقط ۱۷ سال داشت. این چهارمین باری است که او برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است. بردن زندانیان به پای چوبه های دار برای مشاهده صحنه تکاندهنده اعدام دیگر زندانیان از شکنجه های رایج در زندانهای نظام ولایت فقیه است.

انتقال زندانی جوان مهدی بهلولی برای اعدام در حالی صورت می گیرد که اعدام علیرضا تاجیکی زندانی جوانی که به هنگام بازداشت ۱۵سال داشت موجی از انزجار را در داخل و خارج از ایران برانگیخت و ارگانهای حقوق بشری بین المللی آن را بیشرمانه و تکاندهنده خواندند. علیرضا تاجیکی، پس از تحمل ۶ سال حبس و شکنجه برای اعتراف اجباری و بی پاسخ ماندن درخواستهای مکرر خانواده اش برای تجدید بازرسی سرانجام در روز ۱۹مرداد به چوبه دار آویخته شد.

ماشین اعدام و شکنجه رژیم که رکوردار اعدام نسبت به جمعیت و یکی از معدود اعدام کنندگان نوجوانان است، بعد از نمایش انتخابات ریاست جمهوری، شتاب بیشتری به خود گرفته است. تنها در ماه ژوئیه ۲۰۱۷، در یک رکورد کم سابقه ۱۰۱ مورد ثبت شده حلق آویز وجود دارد. شمار واقعی اعدامها بسا بیشتر است و این آمار اعدمهای مخفیانه را شامل نمیشود.

مقاومت ایران به مداخله فوری و اقدام بلادرنگ مراجع بین الملی و ارگانهای مدافع حقوق بشر برای متوقف کردن حکم اعدام این هفت قربانی و لغو حکم اعدام آنها و همچنین اعتراض و محکومیت دولتها به موج جدید اعدامها در ایران فراخوان می دهد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۳مرداد ۱۳۹۶ (۱۴ اوت ۲۰۱۷)