قتل یک دستفروش زحمتکش به دست مأموران سرکوبگر در قم

 قتل یک دستفروش محروم به نام مظفر عباسی به دست مأموران سرکوبگر شهرداری در قم با انزجار عمومی و اعتراض دستفروشان این شهر رو به رو شد.

این حادثه در روز جمعه ۲۰مرداد پس از آن روی داد که مأموران شهرداری مظفر عباسی را که با فروش میوه بر روی وانت بار زندگی محنت بار خود و خانواده اش را تأمین می کرد، مورد حمله قرار دادند. و او را به بهانه سد معبر به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند به نحوی که بر اثر شدت ضربات وارده جان باخت.

روز یکشنبه ۲۲مرداد، رانندگان وانت بار، خروجی میدان میوه و تره‌بار قم را در اعتراض به کشته شدن این دستفروش مسدود کردند و شعارهای ضدحکومتی سر دادند. شب قبل از آن نیز گروهی از دستفروشان در حالیکه تعدادی از مردم هم به آنها پیوسته بودند،در اعتراض به این جنایت آشکار، در بلوار شاهد قم دست به تجمع زدند.

کارگزاران رژیم مطابق روال همیشگی با دروغگوییهای مشمئزکننده تلاش کردند مقتول را مقصر این حادثه جلوه دهند. عابدی خرسند از مقامات شهرداری قم گفت: «همکاران من طبق وظیفه ذاتی به افرادی که سد معبر کرده بودند تذکر دادند و ایشان مقاومت می کنند و خودش هم اقدام به شکستن شیشه ماشین خود می کند!».

حمله و هجوم مأموران شهرداری و نیروی انتظامی به تهیدستانی که بر اثر بیکاری و فقر برای امرار معاش ناگزیرند به دستفروشی روی آورند و مصادره اموال ناچیز آنها یک روال ثابت در شهرهای مختلف کشور است. روند سرکوبگرانه یی که تاکنون به خودکشی شماری از آنها منجر شده است؛ خودکشی دو زن به جان آمده دستفروش در ایستگاه نواب تهران؛ خودسوزی تکاندهنده یونس عساکره؛ حمید فرخی و لاوه احمدی‌نیا در شهرهای اهواز، تبریز و سنندج؛ خودکشی عبدالکریم احمدی، یک کارگر محروم از اهالی دیواندره کردستان، و خودکشی مهدی عفراوی، در اهواز، از آن جمله اند.

عموم کارگران و زحمتکشان ایران در شرایطی با فقر و گرسنگی و بیکاری دست به گریبانند که سرمایه های هنگفت ایران با سیاستهای ضد میهنی این رژیم صرف سرکوب داخلی، صدور تروریسم و جنگ افروزی در منطقه و پروژه های شوم اتمی می شود یا توسط سران رژیم چپاول می گردد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۳مرداد ۱۳۹۶ (۱۴ اوت ۲۰۱۷)