طالبانی آمادگی خود را برای نامزدی ریاست جمهوری عراق اعلام کرد

جلال طالبانی در گفت‌وگو با روزنامه "الشرق الأوسط " اعلام کرد اگر فراکسیونهای پارلمانی و سیاسی عراق بخواهند برای ریاست جمهوری آینده عراق نامزد می شود.

خبرگزاری حکومتی فارس (26 دی 88) به نقل از روزنامه الشرق الاوسط نوشت: "جلال طالبانی " رئیس جمهور عراق اعلام کرد که در صورت تقاضای فراکسیون‌های پارلمانی و سیاسی از وی برای ریاست جمهوری آینده نامزد می‌شود.
به گزارش فارس، جلال طالبانی در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الأوسط " اعلام کرد که در صورتی که فراکسیون‌های پارلمانی و سیاسی عراق برای ریاست جمهوری آینده از او تقاضا کنند، این تقاضای آنها را رد نمی‌کند.
طالبانی که ریاست اتحادیه میهنی کردستان عراق را برعهده دارد، بار دیگر تأکید کرد که شخصا تمایلی به نامزدی برای ریاست جمهوری آینده ندارد و تمایل دارد به فعالیت بیشتر در این اتحادیه، استراحت و نوشتن یادداشت مشغول باشد.
وی افزود: روابط من با کشورهای عربی بسیار بهتر از هر سیاستمدار عراقی دیگر است، روابط من با عربستان، اردن، سوریه، کویت، امارات و همه کشورهای عربی عالی است زیرا من به عنوان یک عراقی رفتار می‌کنم و نقش مهمی را در زمینه‌های روابط دیپلوماتیک ایفا می‌کنم، من رئیس جمهور تمام عراقی‌ها هستم.
طالبانی تصریح کرد: من در میان همه فراکسیون‌های عراق بدون اعمال تبعیض نقش موفقیت‌آمیزی ایفا کردم و زمانی که اختلافات بین آنها بالا می‌گرفت، از من برای ایفای نقش میانجی دعوت می‌کنند.