در عراق ائتلاف جدیدی به نام العراقیه برای شرکت در انتخابات پارلمانی آینده اعلام موجودیت کرد

در بین کاندیداهای ائتلاف جدید برجسته ترین شخصیتهای سیاسی و ملی عراق از جمله ایاد علاوی, صالح المطلک, طارق الهاشمی (معاون رئیس جمهور) و رافع العیساوی (معاون نخست وزیر) دیده می شوند. تلویزیون الجزیره طی گزارشی اعلام کرد در عراق ائتلافی به نام العراقیه برای شرکت در انتخابات پارلمانی آینده اعلام موجودیت نمود. در بین اسامی ائتلاف جدید لیستها و اسامی برجسته ای در صحنه سیاسی عراق دیده می شود که برجسته ترین شان عبارتند از: فراکسیون ایاد علاوی و جبهه گفتگوی ملی به ریاست صالح المطلک و همچنین معاون رئیس جمهوری کنونی طارق الهاشمی و فراکسیون معاون نخست وزیر رافع العیساوی

به علاوه تعدادی دیگر از فراکسیونهای سیاسی. رافع العیساوی معاون سنی نخست وزیر گفت ”ما یک موجودیت سیاسی ملی و متعهد به خدمت به تمامی مردم عراق هستیم و از مردم خواهان پیوستن به این ائتلاف هستیم”.
تلویزیون الجزیره در گزارشی در این باره گفت: تشکیل ائتلاف العراقیه که طوفان چالشهای بزرگی در مسیر آن وجود داشته اعلام گردید. بر اساس آنچه که برجسته ترین رهبران آن گفته اند اهداف ائتلاف العراقیه عبارت از تصحیح روند سیاسی گذشته است که کشور را به سوی پرتگاه برده است.
علاوی: این ائتلاف منعکس کننده انواع جریانات عراق بدون هیچگونه دروغ و رفع و رجوع مسائل است و هدفش محقق کردن تعادل در روند سیاسی و تضمین فراگیر بودن آن و طرح برپایی دولتی قوی و امن و شکوفا می باشد.
گزارش: لیست العراقیه با ائتلاف بیش از 60 تشکل همه مردم عراق را نمایندگی می کند. طارق هاشمی اینگونه بیان کرد که این ائتلافی از تشکلها و غیره از شخصیتهای ملی عراقی است که بعد از تولدی سخت به وجود آمد.
طارق الهاشمی: این ائتلاف با تولدی سخت از رحم رنجها و دردها به وجود آمد تا که مردم را به امید وآینده ای درخشان بشارت دهد. برنامه ای که دست خود را با نیتی صادقانه وبا اراده ای واقعی به خاطر صلح و ثبات, به سوی همه دراز می کند.
گزارش: از تاثیرات تشکیل این ائتلاف تلاش برخی از نیروهای داخلی و خارجی برای ممانعت از شکل گیری آن می باشد که مهم ترین شان وارد شدن ستاد حسابرسی و عدالت است. این ستاد حکمی مبنی بر حذف قطب برجسته ای از ائتلاف العراقیه صادر نمود, تشکل صالح المطلک همراه با 14 تشکل دیگر شامل این حکم شده اند که متهم به ترویج حزب منحله بعث شده اند و به رغم صدور این حکم, نماینده ورئیس جبهه گفتگوی ملی عراق از برجسته ترین حاضران و بیشترین حامیان این ائتلاف هستند.

 
صالح المطلک: ما در مسیرمان به رغم هر گونه اقداماتی که اتخاذ کنند مانند به حاشیه راندن و حذف, به پیش می رویم. امروز اگر توانستند صالح المطلک را استثناء کنند, من به آنها می گویم که همه شما یک صالح المطلک هستید.
گزارش: و بدین ترتیب ائتلاف العراقیه که به صورت یک تشکل انتخاباتی جدید در آمده است وزنه سنگینی در مواجهه با دشمنانش خواهد بود. لیست العراقیه نسبت به سایر لیستهای دیگر در صحنه انتخابات بیشترین طیفها با تفکرات مختلف را در خود جای داده است. ».