جسد رئیس هیات نمایندگی ملل متحد در هاییتی پیدا شد

 به گزارش تلویزیون بی بی سی (27 دی 88). تیمهای نجات در هاییتی, جسد اتی اناوی, رییس هیات نمایندگی ملل متحد را, که در زیر آوار ساختمان این سازمان در پایتخت هاییتی مدفون شده بود, پیدا کردند. امدادگران سازمان ملل و بنیاد آکسفام سرانجام توانسته اند به بخش هایی از شهر پورتو پرنس (پایتخت هائیتی) آب و غذا برسانند، اما فرودگاه این شهر توسط هواپیماهای پر از کمک که هنوز تخلیه نشده اند مسدود است. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل که به هائیتی رفته است می گوید که این زلزله بدترین فاجعه انسانی در دهه های اخیر بوده است.  

1تلویزیون بی بی سی (27 دی 88). خبر داد تیمهای نجات در هاییتی, جسد اتی اناوی, رییس هیات نمایندگی ملل متحد را, که در زیر آوار ساختمان این سازمان در پایتخت هاییتی مدفون شده بود, پیدا کردند. آنها همچنین  بقایای اجساد معاون او و کمیسر موقت پلیس را نیز یافتند.
به گزارش سایت بی بی سی امدادگران سازمان ملل و بنیاد آکسفام سرانجام توانسته اند به بخش هایی از شهر پورتو پرنس (پایتخت هائیتی) آب و غذا برسانند، اما فرودگاه این شهر توسط هواپیماهای پر از کمک که هنوز تخلیه نشده اند مسدود است.
بسیاری از بازماندگان زلزله روز سه شنبه از انتظار کشیدن برای کمک مستأصل شده اند و عده ای از آنها تصمیم دارند شهر را ترک کنند.
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل که به هائیتی رفته است می گوید که این زلزله بدترین فاجعه انسانی در دهه های اخیر بوده است.
با گذشت چند روز از زلزله شدید هائیتی، تعداد قربانیان این زلزله رو به افزایش است.
خبرنگاران می گویند ابعاد خرابی ها به شدت گسترده است. یک خبرنگار بی بی سی که به غرب پایتخت سفر کرده می گوید خرابی ها در خارج از پورتو پرنس، شدیدتر از پایتخت است.
او می گوید مردم هنوز در شوک به سر می برند و دهها هزار نفر که خانه های خود را در زلزله از دست داده اند، در فضای باز و بدون تجهیزات مناسب زندگی می کنند.
یک یازمانده زلزله به خبرنگار بی بی سی گفته است که او به همراه همسرش از آمریکا برای شرکت در مراسم تدفین مادرش به هائیتی سفر کرده بود اما در این زلزله، همسرش را هم از دست داده است.
به گفته شاهدان، هشتاد درصد ساختمان های منطقه از بین رفته اند و نجات یافتگان تا کنون کمکی دریافت نکرده اند.
گفته می شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن در زلزله هفت ریشتری روز سه شنبه در هائیتی جان خود را از دست دادند و نیروهای امدادی در حال تلاش برای کمک به بازماندگان با حداقل امکانات هستند.