طارق الهاشمی و طالبانی موضوع حذف کاندیداها توسط کمیته حسابرسی و عدالت را بررسی کردند

الهاشمی خواستار برگزاری جلسه فوق العاده شورای ریاست جمهوری به منظور مهار بحران ناشی از تصمیمات ستاد حسابرسی و عدالت، شد. الهاشمی در نامه‌اش به شورای ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرد این اقدامات به روند سیاسی زیان وارد کند. وی بر عزم خود برای طرح توصیه‌هایی که مهمترین آن متوقف کردن انتشار اسامی حذف شده در رسانه‌های خبری و متعهد شدن جریانهای سیاسی و کاندیداها به احترام به قانون اساسی و التزام به آن است، تأکید کرد. طالبانی و الهاشمی بر ضرورت افزایش تلاش برای کاهش خفقان صحنه سیاسی به منظور فراهم کردن  فضا و جو مناسب برای برگزاری انتخابات قانونگذاری آینده به صورت شفاف و دموکراتیک تأکید کردند.

تلویزیون العراقیه (29 دی 88), جلال طالبانی, رئیس جمهور عراق و معاونش طارق الهاشمی تصمیم ستاد حسابرسی و عدالت را که کاندیداهای مشمول قانون «بعث زدایی» را حذف کرده و همچنین تحولات دیگر را مورد بحث قرار دادند. طالبانی و الهاشمی بر ضرورت افزایش تلاش برای کاهش خفقان صحنه سیاسی به منظور فراهم کردن  فضا و جو مناسب برای برگزاری انتخابات قانونگذاری آینده به صورت شفاف و دموکراتیک و همچنین بر اهمیت تمسک به قانون اساسی به عنوان تضمین حقوق شهروندان و اجرای قانون با روح عدالت و واقعگرایی تأکید کردند.
الهاشمی خواستار برگزاری جلسه فوق العاده شورای ریاست جمهوری به منظور مهار بحران ناشی از تصمیمات ستاد حسابرسی و عدالت، شده بود. الهاشمی در نامه‌اش به شورای ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرد که این اقدامات به روند سیاسی زیان وارد کند. وی بر عزم خود برای طرح توصیه‌هایی که مهمترین آن متوقف کردن درج اسامی حذف شده در رسانه‌های خبری و متعهد شدن جریانهای سیاسی و کاندیداها به احترام گذاشتن به قانون اساسی و کار براساس آن و التزام به موضعگیری سیاسی عقلانی و اجتناب از تشدید است، تأکید کرد».