کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات سرنوشت ساز سنای آمریکا در ماساچوست پیروز شد

رای دهندگان در ایالت ماساچوست در شمال شرق ایالات متحده درانتخاباتی سرنوشت ساز, اسکات براون یک سناتور جدید به جای سناتور ادوارد کندی که به تازگی درگذشت، انتخاب کردند. نتیجه این انتخابات ممکن است چشم انداز برنامه های اوباما برای تصویب قوانین در سنا و مجلس قانونگذاری را تغییر دهد. با پیروزی حزب جمهوری خواه به توانایی حزب اکثریت برای غلبه بر حزب مخالف لطمه وارد خواهد شد.

مارتا کوکلی، دادستان دموکرات و نامزد حزب حاکم در این ایالت، در انتخابات روز سه شنبه با سناتوراسکات براون، نامزد حزب جمهوری خواه رقابتی تنگاتنگ داشتند.
از صد کرسی مجلس سنا، دموکرات ها درحال حاضر شصت کرسی را در اختیار دارند. با پیروزی حزب جمهوری خواه به توانایی حزب اکثریت برای غلبه بر حزب مخالف لطمه وارد خواهد شد و در نهایت، تلاش دموکراتها برای خنثی کردن حملات جمهوری خواهان به منظور به تعویق انداختن تصویب قوانینی همچون قانون اصلاح خدمات درمانی با مشکل روبرو می شود.
رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید، روز سه شنبه گفته بود اگر یک جمهوری خواه در انتخابات ایالت ماساچوست پیروز شود، لطمه ای به مراحل اصلاح طرح بیمه خدمات درمانی وارد نخواهد شد.   
منبع: رادیو آمریکا