آمریکا از تصمیم دادگاه عراق مبنی بر مجاز بودن شرکت کاندیداهای سنی در انتخابات استقبال میکند

دولت آمریکا از تصمیم یک دادگاه عراقی,  مبنی بر مجاز شمردن صدها  کاندیدای  سنی برای شرکت در انتخابات پارلمان عراق استقبال کرد.
فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت ” دادگاه عراق حکم مهمی صادرکرده است” ....
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کراولی  در جواب به سوالی مبنی بر اینکه آیا واشینگتن نگران این نیست  که دولت عراق تلاش نماید این تصمیم را لغو کند ، گفت ” ما فکر میکنیم این قدمی بسیار مفید در جهت انتخابات (گسترده و باز)  است”.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا  با تاکید بر اینکه این یک پروسه عراقی است به خبرگزاری فرانسه گفت ” دولت عراق   باید مطمئن باشند که پروسه انتخابات  بصورت باز ادامه یابد”.” ما از کاندیداهائی حمایت میکنیم که از اقشار مختلف جامعه  باشند, بصورتی که  نتیجه نهائی انتخابات منجر به  دولتی شود که بتواند بصورت موثری حکومت  کرده و حمایت مردم عراق را جلب نماید ”.   
او اضافه کرد ” ما از هر اقدامی که فکر کنیم  ظهور یک دولت موثر , محبوب و  مردمی  و دارای مشروعیت از طرف مردم عراق را تضعیف کند حمایت نمیکنیم ”....
خبرگزاری فرانسه گفت: واکنش امریکا در زمانی صورت میگیرد که نوری مالکی نخست وزیر عراق درخواست برگزاری جلسه پارلمان در روز یکشنبه را کرده است تا در باره مجاز شمردن مجدد کاندیداهای متهم به داشتن ارتباط با رژیم سابق  برای شرکت در انتخابات بحث نمایند, دولت مالکی تصمیم دادگاه  را ” غیر قانونی ” توصیف کرده است.
خبرگزاری فرانسه  15/11/1388