در انفجار یک نیروگاه برق در آمریکا حداقل 50 نفر کشته شدند

خبرگزاری فرانسه  18 بهمن 88-  نیویورک - یک سخنگوی بیمارستان به خبرگزاری فرانسه گفت, گفته میشود ( احتمالا) در حدود 50 نفر در انفجار روز یکشنبه در یک تاسیسات برق در ایالت کاناتیکت کشته شدهاند.کار امدادی  و نجات در محل انفجار ادامه دارد.

براساس گزارش‌ها انفجار شدیدی ظهر یکشنبه به وقت محلی در یک نیروگاه برق در میدلتاون در ایالت کانکتیکات در شمال شرق آمریکا رخ داده که به گفته گروه‌های امدادی موجب کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر گردیده است.
به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، انفجار نخست در یک کارخانه نیروگاه کلین انرژی که یک نیروگاه برقی گازی است رخ داده و در پی آن حریق محوطه را دربرگرفته است.
این نیروگاه قرار بود چند هفته دیگر مورد بهره‌برداری قرار گیرد. به گفته پلیس شهر میدلتاون افرادی که در هنگام انفجار در محل حضور داشتند در حال انجام آزمایش‌هایی برای راه‌اندازی این نیروگاه بودند.
به گفته شاهدان عینی دود سیاه غلیظی از چندین کیلومتر قابل مشاهده است و پلیس ساکنان را دعوت به تخلیه پیرامون محل انفجار کرده است.
ساکنان شهر میدلتاون ابتدا تصور کرده بودند که زلزله رخ داده زیرا شدت انفجار محوطه‌ای به شعاع 20 کیلومتر را به شدت لرزاند و تعدادی زیادی از منازل مجاور آسیب دیدند. با اینکه شبکه سی‌ان‌ان از دستکم 2 کشته خبر داده اما بیمارستان محلی شهر میدلتاون خبر از 50 کشته و زخمی شدن 100 نفر داده است.
هم اکنون تعداد زیادی آمبولانس و نیروهای امدادی در محل حادثه حضور دارند.