حمایت از مروان برغوثی اسیر فلسطینی برای دریافت جایزه صلح نوبل

عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین از کاندیداتوری مروان برغوثی اسیر فلسطینی برای دریافت جایزه صلح نوبل حمایت کرد.

تلویزیون العربیه گزارش داد: جمعی از مردم فلسطین درشهر رام الله در مقابل ساختمان شورای قانونگذاری دولت فلسطین تجمع کردند تا از کاندیداتوری مروان برغوثی نماینده اسیر فلسطینی برای دریافت جایزه صلح نوبل حمایت کنند. شورای قانونگذاری دولت فلسطین از 9 سال پیش تاکنون به خاطر حمایت از مروان برغوثی توسط اسرائیل تعطیل شده است.
 مروان برغوثی نماینده پارلمان فلسطین از 15 سال پیش تا کنون در زندانهای اسرائیل زندانی است.
یک خانم فلسطینی: «کاندیداتوری مروان برغوثی برای جایزه صلح نوبل به معنی حمایت از مردم فلسطین و مشروعیت و حقانیت مردم در مبارزه برای آزادی است».
آدولفو پرز که در سال 1980 برنده جایزه صلح نوبل شد ماه گذشته مروان برغوثی را کاندیدای جایزه صلح نوبل کرد.
 رئیس مؤسسه اسیران فلسطین: چه این جایزه به مروان برغوثی داده شود و چه نشود، معنی سیاسی خواهد داشت. این حرکت برجسته کردن آرمان فلسطین و حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است
عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین: اگر اسرائیل کودکان زیر دوازده سال را قانونا زندانی می کندو این قانون را تصویب کرده اند طبیعی است که مروان به این جایزه دست بیابد چرا که صلح، اسرائیل را می ترساند و آنها صلح نمی خواهند.
 برغوثی بعنوان یک مهندس فلسطینی در سال 2002 توسط نیروهای اسرائیلی دستگیر شد و به پنج بار حبس ابد باضافه 40 سال زندان محکوم شد ولی در سال 2006 در انتخابات پارلمانی کاندیدا و پیروز شد .
 گزارشگر العربیه در رام الله: در صورتیکه مروان برغوثی به جایزه صلح نوبل دست یابد به معنی اقرار جهان به مشروعیت سیاستی است که طی 40 سال برای رهایی از اشغالگری در پیش گرفته است. اگرچه قطعا او از زندانهای اسرائیل آزاد نخواهد شد.