پس از خودسوزی پناهجوی ایرانی یک دختر پناهجو خود را در جزیره نائورو به آتش کشید

یک زن جوان پناهجوی سومالیایی روز دوشنبه 13اردیبهشت95، در اردوگاه پناهجویان در جزیره "نائورو" در گینه نو در اعتراض به شرایط وخامت بار این اردوگاه و عدم پناهندگی وی توسط دولت استرالیا دست به خودسوزی زد.

بنا به گزارشهای منتشر شده، وضعیت جسمی این زن پناهجو وخیم است و در حال حاضر در بیمارستانی در شهر "بریزبن" استرالیا تحت مداوا قرار دارد. وی که 21 سال سن دارد، از سه سال پیش تا کنون در اردوگاه در این جزیره منتظر پذیرش پناهجویی خود بوده است.
این خودسوزی دومین خودسوزی است که در این ارودگاه صورت می گیرد.
هفته گذشته نیز یک پناهجوی ایرانی به نام امید معصوم‌علی که در این اردوگاه بود، در مقابل چشمان هیأت کمیسیاریای عالی پناهندگان دست به خودسوزی زد و متأسفانه بر اثر شدت جراحات وارده، جان باخت.
در حال حاضر بیش از 700 پناهجو در جزیره نائورو زندگی می‌کنند. دومین خودسوزی در اردوگاه پناهجویان سبب افزایش انتقادها از مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا به دلیل سیاست سخت‌گیرانه‌ای علیه پناهجویان شده است.
 سخنگوی سازمان پناهجویان در استرالیا شرایط اردوگاه پناهجویان در جزیره نائورو را مسموم خوانده و گفته است بروز چنین وقایعی را آینده محتمل است.
دادگاه عالی در پاپوآ گینه نو روز هفتم اردیبهشت95 وجود کمپهای پناهندگی استرالیا در خاک این کشور را نقض قانون اساسی گینه نو دانست و حکم داد که این کمپها باید بلافاصله تعطیل شود. اما دولت استرالیا اعلام کرد هیچ‌یک از این پناهندگان را به خاک خود راه نخواهد داد.