سرکرده نظامی حزب الشیطان در سوریه کشته شد

مصطفی بدر الدین سرکرده کل شاخه نظامی حزب الشیطان در سوریه بامداد روز جمعه ۲۴ اردیبهشت در حمله به مقرش در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق به همراه گروهی از همراهانش به هلاکت رسید.

شبکه خبری المیادین وابسته به حزب الشیطیان خبر به هلاکت رسیدن وی را در سوریه را دریک خبر فوری اعلام کرد.حزب الشیطان در بیانیه ای خبر کشته شدن سرکرده کل شاخه نظامی خود در سوریه را تایید کرد.
تلویزیون الجزیره نیز صبح روز جمعه خبر هلاکت مصطفی بدر الدین را اعلام کرد و افزود: «وی برادر همسر عماد مغنیه فرمانده نظامی حزب الله بود که کشته شد».
بیشتر بخوانید:
بدرالدین یکی از چهره‌های اصلی مظنون در قتل رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان بود.
کویت او را در سال ۱۹۸۴ به طور غیابی، به اتهام دست داشتن در برخی بمب‌گذاری‌های آن کشور، به اعدام محکوم کرده بود.
دادگاه ویژه لبنان در لاهه، نیز در سال ۱۳۹۰ کیفرخواستی را به دادستانی کل لبنان ارائه کرده بود که هدف از آن بازداشت افرادی در رابطه با ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین آن کشور بود. بدرالدین در این فهرست قرار داشت. حزب‌الله لبنان دست داشتن در ترور نخست‌وزیر پیشین را رد کرده‌است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا، زمانی‌که او را وارد فهرست سیاه تحریم‌های خود می‌کرد، گفته بود ارزیابی می‌شود او مسئول عملیات نیروهای حزب‌الله در سوریه از سال ۲۰۱۱ است.
سه سال پیش ارتش آزادی سوریه در بیانیه‌ای گفته بود که او فرمانده عملیاتی شبه‌نظامیان حزب‌الله در جریان نبرد القصیر در جنگ داخلی سوریه بود.