سقوط هواپیمای مصری در نزدیکی جزیره کارپاتوس یونان

خبرگزاری رویتر گزارش داد هواپیمای مصری که بامداد روز پنجشنبه 30اردیبهشت در مسیر پرواز از پاریس به قاهره، ناپدید شد، در نزدیکی جزیره کارپاتوس (Karpathos) یونان سقوط کرده است.

گزارشها حاکی است وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: پاریس هواپیما و قایق برای کمک به جستجوی هواپیمای مصری مفقود شده اعزام خواهد کرد.
در فرانسه همچنین نشست اضطراری به ریاست فرانسوا اولاند رئیس جمهور این کشور در مورد هواپیمای مفقود شده مصری تشکیل شد .
گزارشها حاکی است 15 تن از مسافران این هواپیما فرانسوی بوده اند.
گفته می شود 15میلیت در این هواپیما بوده اند از جمله 30مصری، 15فرانسوی، 2عراقی و همچنین افرادی از عربستان، الجزایر، کویت، و سودان
الجزیره گزارش داد فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه با السیسی رئیس جمهور مصر در مورد هواپیمای مفقود شده تلفنی تماس گرفته و به وی برای همکاری جهت مشخص شدن علت ناپدید شدن هواپیما اطمینان خاطر داده است.
لازم به یادآوری است ساعت 2 و 45 دقیقه بامداد روز پنجشنبه 30اردیبهشت، هواپیمای مصری با 69 مسافر و خدمه، در مسیر پرواز از پاریس به قاهره، ناپدید شد.
در اسفند سال گذشته نیز، یک هواپیمای مصر که از اسکندریه عازم قاهره بود، ربوده شد. رباینده، مسیر پرواز را تغییر داد و هواپیما در قبرس به زمین نشست. پس از ۶ ساعت او تسلیم شد و به کسی در این واقعه آسیب نرسید.
در مهر سال گذشته نیز یک هواپیمای مسافربری روسی با ۲۲۴ سرنشین که از شرم‌الشیخ مصر عازم روسیه، سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند. شبه نظامیان داعش مسئولیت انفجار آن را به عهده گرفتند.