آخرین اطلاعات از هواپیمای مصری

هواپیمای سرنگون شده مصری، قبل از سقوط، پیام درخواست کمک به ماهواره ها ارسال کرده بود

کمیته دست اندر کار تحقیقات در مورد حادثه هواپیمای سرنگون شده مصری اعلام کرد دستگاه «ای ال تی» در این هواپیما به ماهواره ها پیام درخواست کمک ارسال کرده است.
 این کمیته از طرفهای مختلف خواسته است تا جستجوهایشان را در منطقه ای که هواپیما پیامها را ارسال کرده افزایش دهند. این جدیدترین اطلاعاتی است که در رابطه با رویداد سقوط هواپیمای مصری بدست آمده است
گفته می شود که دستگاه ای ال تی در هواپیما ویژه ارسال سیگنال به ماهواره ها در شرایطی است که حادثه ای روی دهد یا در آب سقوط کند. این عمل باعث می شود که محل جستجو برای هواپیما مشخص تر شود.
کمیته تحقیق همچنین اشاره کرد که از برج مراقبت هوایی یونان اطلاعات ویژه ای را در مورد حادثه دریافت کرده که آنها را در دست بررسی دارد و همزمان در انتظار دریافت اطلاعات بیشتر از رادارهایی است که مسیر پرواز هواپیما را پیش از وقوع حادثه دنبال کردهاند.
از طرف دیگر، به درخواست وزارت هواپیمایی مصر، شرکت فرانسوی «دیپ اوشن سرچ» (کاوش اعماق اقیانوس) که تکنولوژی مدرنی را در خواندن سیگنال جعبه های سیاه در اختیار دارد، وارد کار شده است. این شرکت با بکار گیری دستگاههای پیشرفته اش با تکنولوژی ماوراء صوت، منطقه را کاوش می کند. با گذشت ۸ روز از حادثه سقوط هواپیمای مصری تلاشها برای پیدا کردن لاشه هواپیما و دو جعبه سیاه آن بیشتر شده است چرا که بعد از یک ماه باتری های جعبه سیاه خالی می شوند و دیگر هیچ سیگنالی از آن ارسال نخواهد شد.
العربیه - ۹ خرداد ۹۵