دیدار جانشین ولیعهد عربستان با اشتون کارتر در واشینگتن

جانشین ولیعهد عربستان روز پنجشنبه ۲۷ خرداد با شماری از مقامهای بلندمرتبه آمریکا از جمله اشتون کارتر، وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره خطر دخالتهای رژیم ایران در منطقه تأکید کرد.

به گزارش العربیه شاهزاده محمد بن سلمان در دیدار با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفت: «من امروز در این شرایط بسیار حساس به کشور هم پیمان سعودی آمده‌ام. منطقه ما در حال حاضر در برابر خطرات بسیار زیادی قرار گرفته است ما خطرهایی مانند تروریسم، بی ثباتی برخی کشورها و دخالت‌ برخی کشورهای منطقه در امور داخلی دیگر کشورها روبرو هستیم. پادشاهی سعودی با درک شرایط حساس منطقه‌ای بر رویارویی با تروریسم و خطرات درگیری‌های ناشی از آن تاکید می کند».
وی افزود: “آمریکا در مبارزه با تروریسم در کنار سعودی قرار گرفته است… آمریکا و متحدانش برای مقابله با خطراتی که ممکن است به طور کلی جهان را تحت تاثیر قرار دهد، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. ما نیز به نوبه خود برای مقابله با این مشکلات با جدیت تمام تلاش می کنیم».
کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه ۲۸ خرداد با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار می کند. این دو شماری از موضوعات خاورمیانه از جمله جنگ علیه شبه نظامیان داعش را بررسی می کنند.
خاطرنشان می شود ولیعهد سعودی روز چهارشنبه نیز، با پال رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن دیدار کرد. در این دیدار، همکاری میان دو کشور در شماری از زمینه های مشترک و راههای توسعه آنها، و نیز برخی از مسائل مورد علاقه مشترک تبادل نظر شد.
العربیه افزود: «بحران های سوریه، لیبی، یمن و تهدید های رژیم ایران از جمله موضوعاتی است که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت».
منبع: العربیه ۲۸ خرداد ۹۵