اولین شهردار زن پایتخت ایتالیا

ویرجینیا راجی شهردار جدید رم است. او که عضو «جنبش پنج ستاره» است، توانست 67 و 15 صدم در صد آراء انتخابات شهرداریها را در ایتالیا از آن خود کند.

او از چالشها و راه حلها می گوید:
پایتخت ایتالیا با یک بدهی ۱۳ میلیارد یورویی در معرض خطر ورشکستگی قرار دارد. اگر ویرجینیا راجی در کارش موفق شود آنگاه حزبش می تواند به عنوان نیروی اصلی مخالف دولت در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸ میلادی وارد عمل شود. اما در صورت عدم موفقیت او، جنبش پنج ستاره نیز قدرتش را از دست خواهد داد.
ویرجینیا راجی می گوید: «ما باید جلوی حیف و میل منابع مالی را که یک و دو دهم میلیون یورو در سال است، بگیریم. ما باید با جلوگیری از هزینه سازیها، این پول را صرف خدمات عمومی کنیم. پس از آن من باید درباره بدهی شهر رم مذاکره کنم یعنی مبلغی که بین ۱۳ تا ۱۶ میلیارد یورو است. ما باید یک حسابرسی انجام دهیم تا دقیقا بدانیم چه اتفاقی افتاده است. سپس باید بار دیگر درباره نرخ بهره وارد مذاکره شویم زیرا امروز قیمت تمام شده پول تقریبا صفر درصد است و ما نمی توانیم نرخ بهره ای را که در سال ۲۰۰۸ میلادی درباره آن مذاکره شده بپردازیم.
اولین شهردار زن رم می گوید: اول از همه باید قانون اعمال شود. در مورد مناقصات، ما باید قوانین موجود را برای مناقصه های عمومی به اجرا بگذاریم. این باعث می شود که همه شرکتها فرصت کار داشته باشند و شرکتهایی که می خواهند برای رم کار کنند، در همه بخش ها پیشنهادهایشان را به شهرداری بفرستند. اینکار باعث می شود که به بهترین پیشنهادها، فرصت برنده شدن در کمیسیون داده شود.
رم باید به سرعت نوسازی در مناطق مرکزی و حومه را آغاز کند. منظور من از حومه، مناطق خارج از کمربند شهر نیست بلکه مناطقی را شامل می شود که فقط کمی دور از مرکز شهر هستند و از خدمات مهمی مانند حمل و نقل، خدمات شهری و مواردی مانند تئاتر و سینما محرومند.