دومین مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ

دومین مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه در دانشگاه واشینگتن در سنت لوئیز در ایالت میسوری پایان یافت.

مسائل مختلف داخلی از جمله بیمه های درمانی و همچنین سیاست خارجی به ویژه در مورد سوریه دراین مناظره مورد بحث قرار گرفت.
دونالد ترامپ در مورد سوریه تأکید کرد ما در سوریه به نیروهایی نیاز داریم که هم با داعش هم با اسد بجنگند. اسد در سوریه جنگ نمی کند بلکه رژیمهای ایران و روسیه می جنگند.
هیلاری کلینتون نیز در مورد سوریه گفت: وضعیت در سوریه فاجعه بار است. حکومت بشار اسد روسیه و رژیم ایران در حال کشتار مردم هستند.
اگر رییس جمهور شوم منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه برقرار خواهم کرد. مسئله رژیم سوریه داعش نیست بلکه حفظ بشار اسد است. بهمین خاطر من قادر خواهم بود در مقابل روسیه بایستم . چرا که روسیه به طور کامل در سوریه وارد جنگ شده است
هیلاری کلینتون در ادامه این مناظره گفت: ما نیاز داریم که مسلمان را در خط مقدم مبارزه با بنیادگرایان افراطی قرار دهیم. آنها باید چشم و گوش ما باشند. مشکل ما اسلام نیست بلکه بنیادگرایان افراطی هستند.
در ادامه این مناظره، دونالد ترامپ توافق اتمی دولت اوباما با رژیم ایران را زیر سؤال برد و گفت: این موافقت نامه احمقانه‌ترین توافق در تاریخ موافقت نامه ها است.