آمریکا مراکز راداری حوثی ها در سواحل یمن را هدف قرار داد

وزارت دفاع آمریکا ۲۲ مهر ۹۵ اعلام کرد در واکنش به شلیک به یک کشتی جنگی‌ این کشور در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل یمن، مراکز راداری متعلق به شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم آخوندی را هدف قرار داده است.

پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: "اوایل صبح امروز به وقت محلی، ارتش آمریکا سه سایت راداری در نواحی تحت کنترل حوثی ها در ساحل دریای سرخ یمن را هدف قرار داد. ارزیابی اولیه حاکی از نابودی این مراکز است”.
پیتر کوک این حمله را اقدامی دفاعی در واکنش به شلیک موشک هایی به سوی کشتی های آمریکایی از جمله ناوشکن یو اس اس میسون توصیف کرد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: "آمریکا به هر تهدید دیگری علیه کشتی ها و تردد تجاری واکنش مناسب نشان خواهد داد و آزادی کشتیرانی در دریای سرخ، باب المندب و سایر نواحی اطراف جهان را حفظ خواهد کرد."
در این بیانیه آمده است این ضربه به توصیه وزیر دفاع و با تایید باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت.
پیتر کوک پیشتر گفته بود ناوشکن یو اس‌ اس میسون حدود ساعت شش به وقت محلی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان حوثی یمن که مورد حمایت رژیم ایران هستند، هدف حداقل یک فروند موشک قرار گرفته ولی حمله ناموفق بوده است.
پنتاگون گفته بود «در زمان مناسبت و از طریق مناسب» به این حمله پاسخ خواهد داد.
این دومین حمله به این ناوشکن در ظرف چهار روز گذشته است.
پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود که یکشنبه گذشته (۹ اکتبر) در حوالی تنگه باب المندب دو فروند موشک از یمن به سوی این ناو شلیک شد که هر دو در آب افتاد و آسیبی به کشتی و یا خدمه وارد نیامد.
هم زمان، از یمن به یک پایگاه هوایی در طایف، در نزدیکی مکه نیز یک موشک پرتاب شد که بنا بر گزارش رسانه‌های عربستان سعودی، پدافند این کشور موشک را رهگیری و منهدم کرد.
گفته می‌شود موشک اسکاد از یمن منطقه‌ای را در عمق ۵۲۰ کیلومتری عربستان هدف گرفت که دور‌ترین منطقه هدف‌گرفته‌شده از مرز یمن و عربستان است.