سالگرد حملات تروریستی پاریس – پرده برداری از تابلوی یادبود یکی از قربانیان حملات پاریس

روز یکشنبه ۲۳ آبان مراسم یادبود قربانیان حملات تروریستی پاریس با حضور فرانسوا الاوند رئیس جمهور فرانسه از شمال پایتخت (سن دُنی) برگزار شد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، از تابلوی یادبود قربانیان این حملات پرده‌‌برداری کرده است.
پرده برداری از تابلوی یادبود مانوئل دیاش در مقابل ورودی ورزشگاه استاد دو فرانس، نخستین برنامه از مجموعه برنامه های یادبودی است که در پاریس برگزار می شود.
مانوئل دیاش، یک فوتبالدوست ۶۳ ساله پرتغالی بود که در شب حادثه برای تماشای دیدار دوستانه فرانسه و آلمان به ورزشگاه آمده بود اما پیش از ورود به استاد دو فرانس، هدف یکی از حملات مرگبار آن شب قرار گرفت.
 پس از این حملات در فرانسه وضعیت فوق العاده اعلام شد.
مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه طی مصاحبه یی گفته است احتمالاً وضعیت اضطراری تمدید خواهد شد.
وی در سالگرد حمله تروریستی تاکید کرده است که این اقدامات برای "حفاظت از دموکراسی" ضروری است.
خاطرنشان می شود در حملات جمعه شب ۲۲ آبان ۹۴ چند رستوران، یک سالن کنسرت و محوطه اطراف ورزشگاهی که رئیس جمهور به عنوان تماشاچی در آن حضور داشت ۱۳۰ نفر کشته شدند.
حمله به سالن ۱۵۰۰ نفری باتاکلان مرگبارترین این حملات بود. در این حمله مردان مسلح به سوی تماشاچیانی تیراندازی کردند که برای تماشای کنسرت یک گروه موسیقی آمریکایی سالن را پر کرده بودند.
شب گذشته (شنبه ۲۲ آبان) و در آستانه سالروز این حملات استینگ، خواننده انگلیسی، در سالن کنسرت باتاکلان، برنامه اجرا کرد. وی در سخنانی از مردم خواست تا یاد قربانیان این حادثه را گرامی بدارند.