تشدید جنایات جنگی در حلب - بمباران مناطق مسکونی و بیمارستانها

جنایات جنگی رژیم اسد با بمباران و موشک‌باران شدید و مستمر مناطق مسکونی و بیمارستان‌های شهر تحت محاصرة حلب، ادامه دارد.

روز شنبه چند منطقة حلب مورد حمله قرار گرفت و چندین تن از مردم بی‌گناه، شامل کودکان جان باختند.
رسانه‌های خبری می‌گویند، شدت توپ‌باران‌های نظامیان اسد در دور جدید حملات، طی دو سال اخیر بی‌سابقه است.
روز جمعه یک بیمارستان و یک بیمارستان کودکان حلب هدف قرار گرفتند؛ مرکز دفاع مدنی در باب‌النیرب نیز هدف قرار گرفت و از دور خارج شد.
سی.ان.ان. آمار کشته‌شدگان روز جمعه در حلب را 46 تن ذکر کرد.

به گزارش رویتر، سازمان بهداشت جهانی و ادارة بهداشت حلب روز جمعه اعلام کردند که تمام بیمارستان‌های بخش تحت محاصرة حلب از دور خارج شده‌اند.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز طی بیانیه‌یی در روز شنبه گفت، طی 48 ساعت گذشته، بیمارستان‌های حلب هدف چند حملة مستقیم و غیر مستقیم قرار گرفته‌اند.

اورینت نیوز گزارش داد، بشکه‌های انفجاری اغلب ساختمان‌های حلب را نابود کرده و... سوری‌ها دومین شهر بزرگ کشورشان را «گروژنی 2016» نامیده‌اند.

روز جمعه بیمارستان کودکان حلب نیز هدف قرار گرفت.
تیم خبرنگاری تلویزیون الجزیره در حلب که همان‌موقع در حال تهیة گزارشی از این بیمارستان بود، توانست از صحنه‌های این حمله را فیلمبرداری کند.

پس از این حمله پرسنل بیمارستان تلاش کردند به سرعت بیماران را که شامل چند نوزاد بودند، از محل خارج سازند.
به گفتة الجزیره، خوشبختانه در این حمله، نوزادان آسیبی ندیدند.

روزنامة فرانسوی لوموند، گزارش داد: «به گفتة تحلیلگران، (رژیم) دمشق و متحدانش می‌خواهند قبل از روی کار آمدن دونالد ترامپ در 20 ژانویه، سرعت (کارشان) را افزایش بدهند».
در همین حال سی.ان.ان. در گزارشی، گفت: «مسکو تلاش کرده از تازه‌ترین دور حملات (در حلب) فاصله بگیرد... معاون رئیس‌جمهور (روسیه) روز چهارشنبه گفت که نیروی هوایی (این کشور) حملات به حلب را انجام نداده است».

هم‌زمان با بمباران بخش آزاد شدة حلب، حومه‌های این شهر نیز به‌طور مستمر تحت حملات وحشیانة رژیم اسد قرار دارد.
توجه شما را به مصاحبة سیمای آزادی با مسئول یکی از مراکز گروه دفاع مدنی در حومة غربی حلب و یکی از داوطلبان این گروه جلب می‌کنیم:

نجیب بکور ـ مسئول یکی از مراکز دفاع مدنی در حومه غربی حلب
حومة غربی در حال حاضر در معرض حملات سنگین و وحشیانة رژیم (اسد) و متحد آن (رژیم) ایران و متحدان روسی است. طی این مدت محلات حومة آزاد شدة غربی حلب مورد ضربات سنگین بمباران‌ها قرار داشته‌اند و در آسمان همواره 4-5 هواپیما وجود دارد. مزدوران (رژیم) ایران هم حضور دارند. آنها زیر ساختها، بیمارستانها، مراکز دفاع مدنی و مدارس، کارخانه‌ها و هر چیزی را که در مناطق آزاد شده وجود دارد هدف قرار می‌دهند. هر چیزی را که برای شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند و شهروندان برای ادامة حیاتشان به آن نیاز دارند می‌زنند. آنها اقدام به کوچ‌دادن شهروندان می‌کنند؛ تعداد شهدا به‌دلیل حجم بالای حملات رژیم (اسد)، زیاد است. زیرساختها بسیاری هدف قرار می‌گیرند و طبعاً مزدوران (رژیم) ایران به رژیم (اسد) کمک می‌کنند. آنها روح بشری را در سوریه می‌کشند.

عبدالرحمن عبدالکریم ـ  دفاع مدنی حومه غربی حلب
رژیم (اسد) با وحشی‌گری تمام به حلب و حومة غربی آن حمله می‌کند. هواپیماهای روسی بمباران می‌کنند و از هیچ چیزی فروگذار نمی‌کنند، از موشک‌های لزاننده، بمب‌های خوشه‌یی و فسفری و ناپالم استفاده می‌کنند. حتی با هلی کوپتر نیز بشکه‌های (حاوی گاز) کلر روی سر ما می‌ریزند. بیمارستان‌ها و مراکز دفاع مدنی را هم هدف قرار می‌دهند. هر روز ما شهدایی از کودکان و زنان داریم. انهدام تمام‌عیار است، و رژیم ایران نیز برای کمک به رژیم اسد، با مزدورانش به سرکوب تمامی مردم سوریه پرداخته است.
 
شورای امنیت سازمان ملل متحد با تمدید ماموریت تیم ویژه تحقیق درباره حملات شیمیایی در سوریه موافقت کرد. شورای امنیت با اجماع همه 15 عضو بویژه روسیه همپیمان رژیم اسد با تمدید فعالیت تیم تحقیق بین المللی برای تعیین مسئولان حملات شیمیایی در سوریه موافقت کرد .
وزیر امور خارجه فرانسه جرایم رژیم اسد در سوریه را غیر قابل انکار دانست و گفت مرتکبان این جرایم باید محاکمه شوند.

رهبران آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا و اسپانیا در دیدار روز جمعة خود در برلین، خواهان توقف فوری حملات به حلب شدند.
کاخ سفید طی اطلاعیه‌یی در این اجلاس، اعلام کرد که آنها «نگرانی شدید خود را نسبت به وضعیت انسانی حلب ابراز کردند و توافق کردند که حملات فزاینده به این شهر توسط رژیم سوریه و حامیان آن از جمله روسیه و (رژیم) ایران، باید فوراً متوقف شود».