سی ان ان ـ بمبارانهای سهمگین علیه غیرنظامیان در سوریه

تلویزیون سی ان ان به نقل از ساکنان حلب سوریه می گوید: تعداد هواپیماها بیش از پرندگان است و بمبها مثل باران فرو می ریزند.

در ادامه حملات هوایی بر روی حلب سوریه، دولت بمب های بشکه ای برروی مناطق تحت کنترل رزمندگان می ریزد، سازمان ملل پیش بینی می کند بانزدیکتر شدن زمستان فاجعه انسانی حتی می تواند بیرحمانه ترشود.
ساکنان می گویند تعداد هواپیماها در آسمان بیش ازپرنده هاست وبمب ها مانند باران فرو می ریزند.
مرگ و نابودی 5سال بعد از جنگ داخلی سوریه تبدیل به امری عادی در زندگی شده است .
خبرنگار سی ان ان از استانبول بیشترتوضیح می دهد:
اگر این روند تلفات ادامه یابد از میزان ماهانه ۵۰۰ نفر کشته تجاوز خواهد کرد، درست قبل از این که این آتش بس سه هفته ای متوقف شود بر روی اینترنت پیام های ظاهر شد که به ساکنان حلب می گفت ”یا خارج شوید یا کشته شوید”.
 غذا در حال اتمام است، دارو درحال اتمام است، ما با والدینی صحبت کردیم از جمله پدر یک بچه ۴ ماهه می گوید او دعا می کند فرزندش مریض نشود زیرا دارویی نیست که به بچه ها داده شود یا با مردی که همسرش ۷ ماهه باردار بود صحبت کردیم می گفت اونمی تواند ویتامین های مورد نیازش رابدست آورد و او سوتغذیه دارد زیرا غذایی دربازار نیست. بنا بر این اکثر زنانی که درانتظار کودک می باشندنه تنها سوتغذیه دارند بلکه درخطر مردن در زمان تولد بچه می باشند، و این واقعیت بسیار دردآوری برای والدینی است که انتظار بدنیا آمدن کودکانی را می کشند که نمی دانند آینده آنهاچه خواهد شد.
 ما بچه هایی را می بینیم که از میان خرابه ها عبور می کنند و دروحشت زندگی می کنند و برای این نسل از بچه هایی که در حلب شرقی بزرگ می شوند، این تنها واقعیتی است که می شناسند، آنها هیچوقت نمی دانند که چگونه می توان بدون ترس زندگی کرد. بیش از ۲۵۰ هزار نفر ازمردم در شرق حلب در کنار ۸ هزار رزمنده زندگی می کنند. درمیان آن شهروندان بسیاری کودکان می باشند وکودکان بیشتری در این حملات هوایی جدید کشته شده اند . اگر این خونریزی ادامه پیدا کند احتمالاً تعداد بیشتری کشته می شوند.