تحولات سوریه - ادامه بمباران های وحشیانه حلب

اورینت نیوز گزارش داد: «آمار کشته‌شدگان بمباران‌های (رژیم) اسد و روسیه در روز سه‌شنبه، به ۲۱ غیر نظامی رسید که شامل زنان و کودکان می‌شود».

به گفتة این منبع، رژیم اسد در حملات روز سه‌شنبه، برای چهارمین بار طی کم‌تر از ۱۰ روز، از گاز کلر استفاده کرد.

به گزارش الشرق‌الاوسط، سمیر نشار از ائتلاف ملی سوریه به این روزنامه، گفت: «رژیم سوریه، (رژیم) ایران و روسیه تصمیم گرفته‌اند که حلب را اشغال کنند؛ رزمندگان نیز تصمیم گرفته‌اند که تا پایان بجنگند».

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه جنایات رژیم اسد در حلب را محکوم کرد.
سایت رسمی کاخ الیزه، دربارة اجلاس شورای دفاع و امنیت ملی دولت فرانسه در روز چهارشنبه، گزارش داد: «رئیس‌جمهور تعرض غیر قابل قبول به شهروندان غیر نظامی را که از زمان از سرگیری بمباران‌های گسترده در حلب توسط نیروهای رژیم (اسد) و متحدانش افزایش یافته، محکوم کرد».

در همین حال وزیر خارجة فرانسه اعلام کرد که کشورش، در شروع ماه دسامبر، ماه میلادی آینده، اجلاس کشورهای غربی و عربی حامی اپوزیسیون مدرة سوریه را در پاریس برگزار خواهد کرد.
وی هم‌چنین، گفت: «فرانسه در برابر این استراتژی جنگ تمام‌عیار که در آن رژیم (اسد) و متحدانش از دورة بلاتکلیفی (انتقال قدرت) در آمریکا استفاده می‌کنند، ابتکار عملی را انجام می‌دهد تا به سرعت گروه کشورهای دوست سوریه را طی روزهای آینده در پاریس گردهم بیاورد».
ژان مارک ارو، تأکید کرد: «کاملاً ضروری است که جامعة جهانی چشم‌بستن (بر این وضعیت) را متوقف کند... مبارزة ما برای دفاع از جمعیت غیر نظامی سوریه ادامه دارد».
وزیر خارجه فرانسه افزود: «امروز یک میلیون نفر (در سوریه) تحت محاصره‌اند. نه تنها در حلب، بلکه در حمص، غوطه و ادلب و این واقعیت امروزی سوریه است».

ژان مارک ارو پیش از این در یک موضعگیری دیگر گفته بود: «(ما خواهان) توقف این بمباران‌ها و این قتل عام‌ها (در سوریه) هستیم؛ کسانی که مرتکب آن می‌شوند، مسئولیت آن‌ را در برابر تاریخ بر دوش خواهند داشت...».

منابع حکومت آخوندی اعتراف کردند:شمار عوامل به هلاکت رسیده خامنه ای در سوریه از هزارتن فراتر رفته است.
رئیس بنیاد موسوم به شهید رژیم، ضمن اذعان به چنین ابعادی از تلفات حکومت آخوندی درجریان مشارکت در کشتار مردم سوریه، با وقاحت گفت: همه باید به کشته‌ها، به خاطر تضمین بقای رژیم احساس دین کنند.