وزیر خارجه بحرین: تهدید ولایت فقیه و تروریسم

وزیر خارجه بحرین می گوید تا زمانی که تهدید ولایت فقیه و تروریسم آن برطرف نشود، راه برای بهبود رابطه با ایران باز نمی شود.

تلویزیون العربیه: امروز بحرین یکی از اعضای ائـتلاف عربی و حامی دولت قانونی یمن است. شما آرزو داشته اید که برای این کشور راه حلی مسالمت آمیز پیدا شود، استراتژی کشورهای شورای همکاری برای آینده یمن چیست؟
 وزیر خارجه بحرین: حمایت ائتلاف عربی از دولت قانونی یمن بنا به درخواست دولت قانونی به رهبری عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن است. برای مقابله با دخالت خارجی است. منظورم دخالت رژیم ایران است که هم تسلیحات می دهد هم تخصص و هم تبلیغات و همه چیز را به شبه نظامیان می دهد. هر روز کشتی های ائتلاف عربی که در آبهای اطراف یمن گشت می زنند قایق هایی را توقیف می کنندکه برای یمن تسلیحات و مواد منفجره حمل می کنند. ما این را نمی خواهیم و با آن می جنگیم.
تلویزیون العربیه: روابط کشورهای حوزه خلیج فارس با رژیم ایران چگونه است
وزیر خارجه بحرین: ما همیشه امیدوار بودیم که روابط کشورهای حوزه خلیچ فارس با رژیم ایران بهتر شود. ولی از سال ۱۹۷۹ و از زمانی که ولایت فقیه و رژیم جدید ایران آمد وضعیت مطلوب نیست و تمامی این مشکلات از طرف آنهاست. صدور انقلاب، دخالت در امور کشورهای عرب، قاچاق سلاح،آموزش و بکارگیری شهروندان کشورهای ما، سیاست رژیم ایران است. ما نمی توانیم در مقابل این سیاست دست بسته باقی بمانیم. کسی که خودش را بعنوان ولی فقیه معرفی می کند و نیروهای نظامی و شبه نظامیانی را ایجاد کرده که بنامش بجنگند، بزرگترین تهدید تروریستی علیه ماست . تنها زمانی که تهدید ولایت فقیه و تهدید تروریستی متوقف شود راه برای روابطمان با رژیم ایران باز می شود.
العربیه - ۱۴ آذر ۹۵