تحولات انتقال ساکنان حلب

به گزارش رویتر روز یکشنبه شورای امنیت ملل متحد بر سر قطعنامة ارائه‌شده از سوی فرانسه برای نظارت مسئولان ملل متحد بر انتقال شهروندان حلب رأی‌گیری می‌کند. در پیش‌نویس این قطعنامه تأکید شده است، خروج شهروندان از حلب باید داوطلبانه باشد و مقصد نهایی باید توسط خود آنها تعیین شود. همة شهروندان... باید از حفاظت برخوردار باشند.

الریاض نوشت:‌یک مقام وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، عربستان با نگرانی بسیار کشتار شنیعی را که در شهر حلب سوریه صورت میگیرد دنبال می‌کند. کشتاری که در شمار جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و در قرن حاضر در مقابل چشم جهانیان صورت می گیرد.
تلویزیون الجزیره به نقل از فاروق ابوبکر مسئول مذاکرات اپوزیسیون مسلح سوریه در مورد حلب گفت: برای تخلیه غیر نظامیان از محله های شرقی حلب در مقابل تخلیه تعداد مشابهی از شهرک های فوعه و کفریا  در حومه ادلب و شهرک مضایا و زبدانی در حومه دمشق توافقاتی صورت گرفته است.
به گزارش تلویزیون الجزیره جمعی از مردم اردن در امان تظاهرات کردند و سکوت و بی عملی جامعه جهانی در مقابل درد و رنج مردم سوریه را محکوم کردند. تظاهر کنندگان خواهان بسته شدن سفارت رژیم سوریه در امان و بیرون کردن سفیر سوریه از کشورشان شدند  
 در همین حال به گزارش اورینت نیوز ریاض حجاب در ملاقات با وزیر خارجه دانمارک بر آمادگی اپوزیسیون سوریه برای مذاکره زیر نظر سازمان ملل متحد و بر اساس بیانیة ژنو 1 و قطعنامه های بین المللی تأکید کرده است.