آغاز مجدد انتقال شهروندان و رزمندگان حلب

به‌رغم کارشکنی‌های مستمر عوامل رژیم آخوندی، سرانجام شب دوشنبه عملیات انتقال ساکنان و رزمندگان حلب از سر گرفته شد و تاکنون چند ستون به حومة غربی این شهر رسیده‌اند. اورینت‌نیوز دربارة حرکت ستون‌ها گزارش داد، مزدوران رژیم ایران اتوبوس‌ها را به‌مدت 4 ساعت در نزدیکی الراموسه متوقف کردند. به گفتة این منبع، امروز دوشنبه 20 هزار تن از مردم شرق حلب منتقل خواهند شد.

به گزارش رسانه‌های خبری، بانا العابد دختر بچة هفت سالة سوری که تصاویر و گزارش‌های او و مادرش در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان نمادی از درد و رنج کودکان حلب در سراسر جهان منعکس شد، در میان کسانی است که به سلامت از حلب خارج شده‌اند.
عملیات انتقال از حلب هم‌چنان ادامه دارد و هم‌زمان با آن انتقال ساکنان  روستاهای فوعه و کفریا در شمال ادلب در چارچوب توافق صورت می‌گیرد.
همچنین به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روسیه و فرانسه توافقی را بر سر یک قطعنامة مورد قبول طرف‌‌های مختلف برای اعزام ناظران ملل متحد به شرق حلب به‌منظور تضمین انتقال امن و ارائة فوری کمک‌های انسانی اعلام کردند.
سفیر فرانسه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت، در پی سه ساعت گفتگوهای فشردة روز یکشنبه، شورای امنیت روز دوشنبه بر سر این قطعنامه رأی‌گیری خواهد کرد.
وی اضافه کرد، 15 عضو شورای امنیت بر سر متنی به توافق رسیدند که دقیقاً بر پایة قطعنامة ارائه‌شده از سوی فرانسه بنا شده است.
سفیر فرانسه افزود که ناظران بین‌المللی برای حضور در صحنه، نیازی به اجازة رژیم اسد نخواهند داشت.