جنایتکاران جنگی درسوریه از چنگ عدالت گریزی ندارند

به گزارش الجزیره، نماینده قطر در سازمان ملل متحد می گوید جنایتکاران جنگی در سوریه از چنگ عدالت گریزی ندارند. خانم عالیه آل ثانی نماینده قطر در سازمان ملل متحد  گفت: تصمیمی که سازمان ملل در مورد پیگرد جنایتکاران جنگی در سوریه گرفته است؛ پیامی به تمامی ناقضان حقوق بشر در سوریه است که هر قدر که طول هم بکشد در مقابل عدالت قرار خواهند گرفت.

قطعنامه ای که تعداد زیادی از کشورها به آن رای مثبت دادند؛ پیامی روشن به تمامی کسانی است که ارزش های انسانی ناشی از قوانین انساندوستانه بین المللی و حقوق بشر را نقض می کنند. پیام قطعنامه مجمع عمومی این است که  هر قدر هم که طول بکشد  جنایتکاران به پای میز محاکمه خواهند آمد و به خاطر جنایاتی که انجام داده اند در قسمت تاریک تاریخ قرار خواهند گرفت. ما سیاست هایمان را با حمایت های بین المللی ادامه خواهیم داد تا کسانی که مرتکب جنایات زشت شده اند؛ از دست مجازات نتوانند فرار کنند.
در پاسخ به یاوه گویی های  فرستاده اسد در سازمان ملل متحد، نماینده قطر گفت جنایاتی که در سوریه انجام می شود در قرن بیست یکم غیرقابل تصور است.
نماینده قطر  افزود علت اینکه اینگونه جنایات در سوریه انجام می شود عدم وجود حسابرسی در صحنه بین المللی بوده است. ما در تاریخ خوانده ایم که اجرای عدالت درمورد جنایات زشت  طولانی است ولی در نهایت محقق خواهد شد.  
نماینده ترکیه نیز گفت: ما به دلیل وقایع وحشتناکی که در سوریه بوقوع می پیوندد؛ صحبتهای نماینده رژیم سوریه را محکوم می کنیم. این رژیم مدتی طولانی است که  مشروعیت خود را از دست داده ولی هنوز مرتکب جنایت علیه مردمش می شود. این روشن است که چرا به این نقطه رسیده ایم و نیاز به توضیح نیست که چرا این قطعنامه برای مواجهه با اعمال وحشیانه رژیم سوریه تصویب می شود. ما تلاشهایمان را برای حمایت از حقوق دمکراتیک مردم سوریه ادامه خواهیم داد