موزه مولانا پربازدیدترین موزه سال در ترکیه شد

موزه مولانا در استان قونیه ترکیه، از نظر فراوانی شمار بازدیدکنندگان داخلی و خارجی، عنوان پربازدیدترین موزه سال 2016 را از آن خود کرد.

موزه مولانا در جوار آرامگاهش در استان قونیه ترکیه با 2 میلیون و 429 هزار و 31 نفر بازدیدکننده داخلی و خارجی، در صدر فهرست پربازدیدترین موزه های این کشور در سال 2016 قرار گرفت.
این موزه در سال 2014 با 2 میلیون و 89 هزار و 41 نفر و در سال 2015 با 2 میلیون و 571 هزار و 267 نفر بازدید کننده، رکورد پربازدیدترین موزه ترکیه را نیز به خود اختصاص داده بود. همچنین شهر قونیه بعد از استانبول به عنوان دومین شهر ترکیه از لحاظ میزان استقبال گردشگران انتخاب شده بود.
عبدالستار یارار، مدیر سازمان فرهنگی و گردشگری قونیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: «در سال 2015 در فاصله 7 تا 17 دسامبر آن سال برگزار شد، در مجموع 83 هزار و 94 نفر از موزه مولانا دیدار کردند. این در حالی است که سال گذشته هم در دوره مشابه میزبان 72 هزار و 878 بازدیدکننده بودیم».
وی افزود: «مذاکرات ما با نمایندگان بخش گردشگری و سازمان های ذیربط برای افزایش بازدیدکنندگان از قونیه و این موزه ادامه دارد و پیگیر برپایی نمایشگاه های داخلی و خارجی هم هستیم. از سوی دیگر در روزهای آینده برای شرح و انتقال هرچه بیشتر تعالیم و اندرزهای مولانا، جلسات مشاوره ای با دانشگاهیان، مسئولان سازمان های مردمی و نهادهای دولتی برگزار خواهیم کرد».
خبرگزاری آناتولی - ۲۱ دی ۹۵