محمد بهروزی: حذف و سانسور- ویژگی ذاتی استبداد دینی ولایت فقیه

تمام پدیده ها دارای ویژگی هایی هستند که برآن مبنا تعریف می شوند، از جماد ونبات و موجودات تک یاخته ای تا انسان که پیچیده ترین موجود شناخته شده در پهنه ی هستی است .
(البته تا امروز!) قشرها و طبقات اجتماعی نیز شامل این معرفه می باشند.


ازاولین روزهای به قدرت رسیدن « قشر» روحانیت در ایران «حذف» و «سانسور» سیاست جاری و برجسته این جماعت بوده است (ورای جرم وجنایت)، در دوران« طلایی » امام مکار و حیله گر از حذف رقیب صاحب نامش گرفته تا جانشین منصوب خودش و مستعفی کردن دولت امام زمانش و برکناری اولین رئیس جمهور، تا اعدام وزیر خارجه یی که مترجم و ملازمش بود و نمونه های فراوان دیگر؛ در زمینه سانسور هم، موعظه های پر از ناله و فغان آن امام دجال (کلیپهای آن در اینترنت موج می زند ) از غبطه خوردنش در تأخیر قلع  و قمع قلمها و زبانها در خاطر بسیاری می باشد. سردمداران  خلف آن شیاد، که «الحق» در این رابطه سنگ تمام گذاشته و بی اغماض و تسامح در انجام« وصایای» او کوشیده اند.
پدیدة شوم، حذف و سانسور هر گاه متوجه مقاومت دیرپای ایران زمین می گردد ضریب می خورد و این «قاعده» یی  است که « استثنا » بردار نیست، چرا که هر گونه نزدیکی و همسویی با مقاومت، خط سرخی است که «صیانت» آن از«اصول» و«واجبات» بارگاه ولایت و گماشتگان آن می باشد و تمام باندهای داخلی(و بخش خارجه نشین) و اصحاب و رفقای وابسته و پیوسته در این رابطه توجیه و شاخکهای راهنمایشان بسیار حساس و فعال می باشند.
در پهنه ورزش هم گذشته از زندان و شکنجه و اعدام گروه بسیاری از ملی پوشان و قهرمانان
(زنان و مردان) ورزشی، سانسور و ممیزی در رابطه با چهره های ورزشی یاران و اعضای مقاومت در رادیو و تلویزیون و نشریات و…هم امری همیشگی بوده است. نمونه یی که با آن مواجه شدم مخدوش کردن چندش آور تصویر دو تن از قهرمانان ملی فوتبال و عضو باشگاه پرسپولیس تهران از اعضای دیرپای شورای ملی مقاومت ایران، دوستان عزیزم: اصغر ادیبی و بهرام مودت می باشد که ایادی« ولایت» چون عکس، مربوط به « پیروزی» معروف پرسپولیس( شش بر صفر) در مقابل حریف همیشگی اش، و در اجبار به چاپ آن در نشریه تحت امر، مرتکب « فتوشاپ » ی شده اند که به بیننده این را القا کنند که عکس (حاشیه عکس) نور دیده (سوخته) و نقص موجود در صورت نامبردگان ناشی از آن مشکل می باشد! مدتی پیش به نسخه دیگری از این عکس دست یافتم که با انتشار آن، باشد که نسل جوان میهن با مقایسه این دو عکس با گوشه ای دیگرا ز عملکرد ارتجاعی عمله ولایت آشنا شوند. اما آنچه که چهرة مبارزان میهن و یاران مقاومت را برجسته و ماندگار می کند تن ندادن به استبداد دینی حاکم بوده و فارغ از نام و آوازه و پست و مقام، مسیر آزادی مردم و میهن را برگزیده و ننگ و خفت خدمت زیر سایه و پرچم رژیم پلید ولایت فقیه را ارزانی مشتاقانش کرده اند.
حذف و سانسور قادر نخواهد بود که خدشه یی به «چهره» ی نسل شهیدان ورزش: فروزان عبدی، نازنین اعظم زاده، حبیب خبیری، هوشنگ منتظرالظهور … و یاران آن ماندگاران وارد کند.
ای درختان عقیم ریشه تان در خاک ای هرزگی مستور،
یک جوانه ارجمند ازهیچ جاتان رُست نتواند.
ای گروهی برگ چرکین تار چرکین پود،
یادگار خشکسالی های گرد آلود،
هیچی بارانی شما را شست نتواند.
(م. امید)
               با ادای احترام به تمام جان های عزیزی که آزادی را با خون خویش آبیاری کردند.
                                                                                       
-----------------------
1.    بهرام مودت
2.    اصغر ادیبی