زینت میرهاشمی: کلاس درس در طویله و بازسازی عتبات با سرمایه مردم

آغاز سال تحصیلی با همه زیبائیها و نوآوریهایش برای میلیونها پدر و مادر دانش آموزان، حکایتی غم انگیز دارد. شادی کودکانه دانش آموزان در روز اول با ناتوانی در پرداخت شهریه و خرید وسایل مدرسه، رنگ می بازد. حکومتی که سرمایه های مردم و کشور را برای تغذیه تنور جنگ هزینه می کند و با تزویر و نیرنگ به بازسازی عتبات در نجف می پردازد، داغ ننگ اندوه کودکان را برای خود به ثبت می رساند.

روایت کودکان کار و محرومیت آنها از تحصیل، چهره دردناک فقر را در کشوری با منابع عظیم ثروت نشان می دهد.

جایی که حق تحصیل، حقی همگانی نیست، جایی که با وجود منابع نفت و گاز، کلاس دانش آموزانش در طویله است، جایی که دانش آموزان مجبورند در مدارس بدون دیوار درس بخوانند.

 رئیس کمیته امداد شهرستان سلسله اعلام کرد که: «394 دانش آموز و 353 دانشجوی نیازمند چشم به راه خیرین هستند.» (فارس اول مهر)

مدیر آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «آب 40 مدرسه شهرستان بویراحمد به علت پرداخت نکردن بدهی آب بها قطع است که نمی دانم این مدارس چطور می خواهند بدون آب سال تحصیلی خود را شروع کنند». (هرانا، اول مهر)

هدایت الله خادمی گفت: «دانش آموزان روستاهای ایذه ای در محل نگهداری حیوانات درس می خوانند». (هرانا 23 شهریور)

مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس سمنان در روز 21 اردیبهشت از تحصیل 65 درصد دانش آموزان این استان در مدارس تخریبی صحبت کرد. وی برای آموزش 112 هزار دانش آموز استان از مردم تقاضای کمک خیریه کرد.

پایوران رژیم در دو مورد به کمکهای خیریه و بشردوستانه چشم دارند. ساختن مدرسه و بیمارستان. می گویند دولت پول برای ساختن ندارد. دولت فقیر است!

خبرهای فساد و دزدی را به خبرهای زیر اضافه کنیم چرایی فقر دولت ولایت فقیه در ساختن مدرسه و بیمارستان روشن می شود.

معاون وزیر احمدی نژاد، مهدی کرباسیان فاش کرد: کارخانه دولتی 1300 میلیارد تومان فروخته شد و پولش به غارت رفت. وی می افزاید: در سال 1389، در فروش فولاد هرمزگان به فولاد مبارکه، «800 میلیارد تومان با تلفن و دستور و فشار به جای دیگری می رود.» (جنگ خبر به نقل از انتخاب، اول مهر)

خبر ساخت عتبات با بودجه دولت، خبرهای فقر و گرسنگی دانش آموزان مناطق محروم را تکمیل می کند.

سرکرده قرارگاه خاتم الانبیا از پروژه هزار میلیارد تومانی برای ساختن صحن «حضرت زهرا» در نجف خبر داد. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیه استان همدان گفت: «این صحن شامل پارکینگ، غذاخوری، مهمانسرا، کتابخانه، موزه و مدرسه حوزه علمیه بوده و گنجایش آن بین 300 تا 500 هزار نفر است.» (ایستا 26 مرداد)

یک طرف هزینه جنگ در سوریه و یمن و....و ارقام نجومی دزدیها و رقم کلان بازسازی عتبات، و طرف دیگر غم و اشک کودکان کار و فقر در روز اول مدرسه.
برگرفته ازایران نبرد ۲ مهر ۹۵