سینا دشتی:‌ سایه ی سنگین بر سر سپاه

امروز کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور امریکا لایحه ی تحریم های جدید علیه روسیه، کره ی شمالی و ایران را امضاء کرد و این لایحه به قانون تبدیل شد. و ظرف ۹۰ روز باید اعمال واجرا شود. حتی در صورت تغییر رئیس جمهور، لغو این قوانین بسیار دشوار خواهد بود.

طرح تحریمها در رای گیری عصر سه شنبه ۳ مرداد با رای مثبت ۴۱۹ نماینده و مخالفت تنها ۳ نماینده در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید و چند روز بعد مجلس سنا هم با ٩٨ رای مثبت و ٢ رای منفی این لایحه را تصویب کرد.
در مورد رژیم، محورهای اصلی تحریم به فعالیت های موشکی – بالیستکی رژیم، نقض حقوق بشر و صدور تروریسم و حمایت از گروههای مثل حزب الله میپردازد. ناظرین بر این اعتقادند که هدف اصلی این تحریم ها سپاه پاسداران و فعالیتهای نظامی و فرامرزی این ارگان غول آسا ست.

سپاه حافظ اول و آخر تور اختناق رژیم و بازوی اصلی سرکوب قیام ها و شورش های مردمی بوده و در این راه از هیچ جنایت و رذالتی کوتاهی نکرده است.
خصلت خاص دیکتاتوری ضد تاریخی ولایت فقیه، صدور ارتجاع خلص فقاهتی برای دوام آوردن در دورانی است که رژیم ولایت فقیه به آن تعلق نداشته و ندارد. این خط بستن در خارج از کشور یک احتیاج حیاتی برای این رژیم هست، سران رژیم بارها گفته اند خط بستن در سوریه و عراق برای جلوگیری از سقوط رژیم در تهران است. سپاه عنصر اصلی برای صدور ارتجاع فقاهتی است.

دیروز وزیر خارجه ی امریکا اعلام کرد که سپاه و نیروهای مزدورش باید سوریه را ترک بکنند. این یک سیگنال قوی از سیاست جدید أمریکا در مقابله با رژیم محسوب میشود.
تحریم بانکی افراد و نهادهای که به طور مستقیم و غیر مستقیم با سپاه در تماس باشند، به معنای خفه شدن چرخه ی ثروت میلیاردی برادران قاچاقچی میباشد.
سرداران خیلی شجاع و با ژن های خوب سپاه الان بر سر یک دوراهی واقعی هستند، یا باید عقب بتمرگند و از شعار و گرد و خاک ضد امریکائی عذر بخواهند و یا در مقابل امریکا گردن کشی کرده و پیش پرداخت عواقب ان را دریافت بکنند.

البته این ها بحرانهای جدی برای رژیم هست اما آنچه این وضعیت را به یک ابر بحران وجود و لا وجود تبدیل میکند، حضور یک الترناتیو مستقل و قوی و سازمان یافته است که رژبم نتوانسته حتی با کشتار بیش از صد و پنجاه هزار از أعضاء و هوادارانش او را نابود بکند.

ولی فقیه، رژیم او و همه ی تدارکچی هایش در زیر سایه ی سپاه به غارت و جنایت و دزدی و اختلاس و فساد مشغول بوده و هستند. الان به یمن مبارزات مردم ایران و فرزندان مجاهدو مبارزش ولایت فقیهز به افقی رسیده است که سایه ی انهدام و سرنگونی بر سر همان سپاه عزیزشان، گسترده شده است.
حضرات هر چقدر از تحریم ها بترسند، در مقابل ترسی که باید از زنان و مردان انقلابی مجاهد داشته باشند، چیزی نیست، همان که خمینی در سال ٥٩ گفت که دشمن امریکا و شوروی نیست بلکه مجاهدین هستند!
اجرای جدی این قانون کلیت رژیم را در بحرانی بیسابقه فرو خواهد برد. مردم و مقاومت ایران الان در آستانه ی یک فرصت تاریخی برای در هم کوبیدن این رژیم ضد بشری هستند.
لحظه را دریابیم.