فاکس نیوز: عواقب یک سیاست اشتباه اوباما در خاورمیانه

تام ریچ اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا معتقد است سیاست اوباما و عقب نشینیهای او باعث رشد داعش و گسترش تروریسم شده است.

تام ریچ به تلویزیون فاکس نیوز گفت: برخلاف آنچه رئیس جمهور آمریکا می گوید راه مقابله با داعش تنها هدف قرار دادن آن در هر مکانی نیست. باید این جنگ در مرکز داعش یعنی در سوریه و پایگاههای اصلی آن باشد.
من از سخنان کوتاه رئیس جمهور درمورد حملات بروکسل نومید شدم. اولین چیزی که شما باید موردحمله قرار دهید پناهگاه های امن داعش در مناطقی در سوریه و عراق است ما این واقعیت را می دانیم . اگر ما اسد را مدتها پیش از بین برده بودیم و اگر اوباما نیروهایی را درعراق نگه می داشت و صادقانه بگویم اگر رئیس جمهور کاری را که روسای جمهور پیشین انجام دادند انجام می داد و ائتلافی بین المللی با نیروی هوایی و زمینی از جمله با شرکت کشورهای مسلمان تشکیل می داد. شما پناهگاه های آنان را از بین می بردید. شما زمینه های آموزشی را ازبین می بردید و کار عملیات را برای آنها سخت تر می کردید.
 تام ریچ اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا می افزاید:
من عمیقاً معتقدم ما با مصیبت و بلای بنیادگرایان و افراطیون اسلامی در جهان روبرو هستیم. ما باید بسیار مهاجم تر بدنبال آنها باشیم تا پناهگاه های آنها را ریشه کن کنیم .
اوباما می گوید: ما تدریجاً باید عمل کنیم. خیر، ما نمی توانیم تدریجاً در سوریه عمل کنیم!! ما نمی توانیم تدریجاً در عراق عمل کنیم!! آنها باید ریشه کن شوند. امیدوارم رئیس جمهور بعدی یک رهبری بین المللی ایجاد کند و سیاست قاطع تری اتخاد کند.