تلویزیون العربیه: اختلاف روسیه و رژیم ایران برسر آتش بس سراسری در سوریه

جرج صبرا معاون هیأت عالی مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه می گوید رژیم ایران مخالف آتش بس سراسری در سوریه است، اما روسیه اعتنایی نمی کند. بخشهایی از مصاحبه وی با تلویزیون العربیه 

آنکارا اعلام کرد،، با روسیه به دو توافقنامه برای آتش بس و راه حل سیاسی در سوریه دست یافته اند. وزیر خارجه ترکیه اشاره کرد کشورش تمایل دارد آتش بس بطور کامل برقرار شود و انتقال سیاسی در سوریه در جریان گفتگوها صورت گیرد. وی افزود انتقال سیاسی محال است که با حضور اسد باشد امری که اپوزیسیون مطلقا آنرا نخواهد پذیرفت.  
العربیه:
چه کسی به اپوزیسیون درمورد این توافقنامه و بندهای آن خبر داد؟
جرج صبرا: روشن است که برای رژیم ایران و رژیم اسد، توافق آتش بس راضی کننده نیست. آنها از آتش بس در تمامی سرزمینهای سوریه خرسند نیستند. آنها تلاشهایی داشتند تا برخی مناطق را از توافقنامه آتش بس مستثنی کنند اما بطور کلی جوابی برای این درخواست نگرفتند.
 طبعا ترکیه با رزمندگان و نمایندگانشان در صحنه ارتباط دارد. توافقنامه آتش بس، مربوط به امور در صحنه نظامی است اما توافقنامه دیگر که ازآن صحبت میشود، در زمینه سیاسی برای از سرگیری روند سیاسی است که  بررسی آن در آستانه قزاقستان بعدا صورت میگیرد. اما مهم صحنه نظامی است که اگر موفقیت آمیز باشد، شرط اساسی است که بعنوان یک سکوی پرتاپ برای روند سیاسی است.
العربیه-۹۵۱۰۰۸