دیلی تلگراف: ایران هنوز یک حکومت سرکش است

روزنامه دیلی تلگراف انگلستان پس از اعلام نتایج نمایش انتخابات آخوندی و بیرون آمدن آخوند روحانی از صندوقهای شعبده انتخابات رژیم در سرمقاله خود نوشت:‌ «رژیم ایران هنوز یک حکومت سرکش است».

دیلی تلگراف نوشت:‌ انتخاب مجدد حسن روحانی هیچ چیزی را تغییر نمی دهد و ایران کماکان کشوری است که  حاکمان مذهبی بر مردم گرسنه دیکتاتوری می کنند.  کاندید کردن ابراهیم رئیسی یعنی کسی که در اواخر دهه هشتاد عضو کمیسیونی بود که حکم اعدام هزاران نفر را تائید کرد، فقط  توهم کثرت گرائی در نظام حاکم بر ایران بود.

دیلی تلگراف  با یادآوری مواضع روحانی و رئیسی در رابطه با غرب که تنها با تایید و طراحی آخوندهای حاکم به اجرا گذاشته می شود به بررسی تهدیدهای رژیم آخوندی علیه جهان و مردم ایران می پردازد و می نویسد: این تصور که ( رژیم)  ایران سعی دارد با دنیای خارج از خود ارتباط برقرار کند مضحک است. رژیم ایران رویای یک هلال شیعی را در سر می‌پروراند. آنها در نگهداشتن بشار اسد قاتل در قدرت در سوریه نقش داشتند و از تروریسم  حمایت مالی می کنند.

باراک اوباما چشمان خود را بر روی تمامی این موارد بست تا به رویای خود یعنی دستیابی به یک معامله هسته ای با رژیم ایران برسد، اما نشانه های خوبی از موفق بودن این معامله هنوز در دست نیست. رژیم ایران با آزمایش موشک های قاره پیما متهم است که این قرار داد و یا روح حاکم بر آن را نقض کرده است و کاخ سفید این امر را تخلف در قرارداد امضا شده خوانده است. علاوه بر این، این توافق هیچ دستاوردی برای مخالفان، اقلیت های مذهبی و ایرانیانی که تنها بدنبال یک زندگی عادی هستند نداشته است. رژیم ایران کماکان تهدیدی برای جهان و مردم خود بحساب می‌آید و غرب هرگز نباید این امر را طبیعی جلوه دهد و کماکان باید آنرا بعنوان یک رژیم سرکش محسوب کند.