بلومبرگ: یک دروغ آشکار

اخیرا فاش شد پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک لیتر هم بنزین تولید نمی کند در حالی که دولت روحانی مدعی است که ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین تولید کرده است.

این هم نمونه یی از شیادی روحانی و دولتش.

روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه جاری سایت خبری وزارت نفت کابینه آخوند روحانی مطلبی را با این عنوان منتشر کرد:‌ «نخستین محموله بنزین ستاره خلیج فارس وارد چرخه توزیع شد». در این مطلب به نقل از عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی گفته شده بود:‌ ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین تولیدی توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس ذخیره سازی شده است.
صبح روز چهارشنبه ۲۴ خرداد نیز برخی از روزنامه‌ها با تیتر درشت نوشتند:‌ نخستین محموله بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد چرخه توزیع شد.

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس در جریان دعواهای درون حکومت این دروغ را برملا کرد و نوشت:‌ این موضوع موجب شد تا به دنبال واقعیت ماجرا و اینکه آیا تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است و یا خیر به سراغ یک منبع مطلع در پالایشگاه ستاه خلیج فارس برویم که با پاسخ منفی درباره تولید بنزین مواجه شدیم.

از طرف دیگر سندی جدید در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفت که براساس این سند پالایشگاه ستاره خلیج فارس با وجود سخنان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی بنزین تولید نمی‌کند.

در این جدول که متعلق به نیمه خرداد ماه سال جاری است و توسط مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی تهیه شده، به وضوح مشخص است که نه تنها هیچ بنزینی در روز مذکور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید نشده است، بلکه از ابتدای آغاز به فعالیت این پالایشگاه تا کنون بنزینی تولید نکرده است.

در هر صورت با توجه به این سند ظاهرا باید گفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس علی‌رغم وعده های وزیر نفت که گفته بود هرگاه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تولید بنزین برسد آنگاه آن را افتتاح می‌کنیم، هنوز به تولید بنزین نرسیده ولی افتتاح شده است.
سایت بلومبرگ ۲۹ خرداد ۹۶