تظاهرات هواداران مجاهدین و مقاومت ایران در لندن

روز پنجشنبه 21 ژانویه هوادران مجاهدین و مقاومت ایران در لندن و در مقابل دفتر نخست وزیری این کشور در حمایت از هفته زندانیان سیاسی میهن مان اقدام به برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی نمودند.

هواداران مجاهدین و مقاومت ایران امروز با یک کنفرانس مطبوعاتی و  تجمع در مقابل نخست وزیری بریتانیا درلندن  ضمن اعلام حمایت از قیام سراسری مردم ایرانر توجه جامعه بین المللی و دولت بریتانیا را زمینه سازیهای رژیم آخوندی برای موج جدیدی از اعدامها جلب کردند.
آنها با سر دادن شعارهای خود رژیم ملایان که تمامیت آن توسط مردم ایران به چالش کشیده شده و بمنظور جلوگیری از گسترش قیام در هفته های اخیر مستمرا صحبت از اعدامها جدید  میکند را محکوم کرده و خواستار آزادی بلادرنگ کلیه زندانیان سیاسی گردیدند.
در این کنفرانس مطبوعاتی لرد کلارک از همپستد و لرد مگینس عضو مستقل مجلس اعیان نیز شرکت و سخنرانی نمودند.
لرد کلارک از همپستد در سخنان خود گفت میلیونها ایرانی در سراسر کشور با سردادن شعار مرگ بر خامنه ای خواستار تغیر این رژیم شده اند.
وی خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر رژیم برای اقدام فوری به شورای امنیت سازمان ملل شد و استفاده از کلیه اهرمهای سیاسی و دیپلماتیک و اقتصادی برای اعمال فشار بر رژیم تهران بمنظور آزادی بلادرنگ زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان قیام گردید.
لرد کلارک از اتحادیه اروپا و آمریکا خواست که قویا سرکوب تظاهرکندگان توسط رژیم را محکوم کنند
وی همچنین دولت بریتانیا رابه قطع روابط اقتصادی و سیاسی با رژیم سرکوبگر حاکم بر ایران فراخواند.
لرد کلارک همچنین گقت میخواهم از خانم رجوی و آنهایی که بخاطر آزادی مردم ایران مبارزه میکنند تشکر کنم.
سخنران بعدی لرد مگینس بود که در سخنان خود گفت :
مقاومت شما بخاطر مردم ایران است و از اینکه با شما هستم احساس سربلندی میکنم. کسی نمیتواند به بیعدالتی هایی که در کشور شما تحت و بدست حکومت خامنه ای صورت میگیرد را فراموش کند. دولت ما باید اقدام موثر انجام دهد , ما میدانیم که مردم فقط بخاطر اعتراض به بیعدالتی های صورت گرفته اعدام میشوند. بنابراین من خواهان این هستم که دولت بریتانیا همزمان با حمایت از مردم ایران یک سیاست قاطع نیز در قبال رژیم حاکم اتخاذ کند. وی از دولت بریتانیا و جامعه بین المللی خواهان اتخاذ اقدامات فوری جهت توقف اعدام ها در ایران گردید.
لرد مگینس گفت رژیم حاکم بر ایران از نام خدا سوء استفاده میکند درحالیکه خدای واقعی خدای عشق و دوستی است و آنها منافق و گناهکار هستند. من خواهان پایان دادن به اعدام ها هستم , من خواهان لغو حکم اعدام درمورد علی صارمی هستم که بخاطر گرامیداشت خاطره کسانی که جانشان را در راه آزادی مردم کشورتان فدا کرده اند دستگیر شده است.
وی خطاب به تظاهرکنندگان گفت من مبارزه شما را احساس میکنم و عاشق مبارزه اتان هستم و در این کارزار همراه شما هستم.
در این کنفرانس مطبوعاتی نمایندگان رسانه های خبری منجلمه الجزیره, خبرگزاری فرانسه, رادیو لندن و چند رسانه دیگر شرکت و به تهیه گزارش و انجام مصاحبه با سخنرانان و شرکتکنندگان پرداختند.
لازم به یادآوریست که روز گذشته در مجلس عوام انگلستان بحثی در رابطه با سرکوب تظاهرکنندگان توسط رژیم ایران صورت گرفت و نمایندگان با طرح سوالاتی از دیوید میلیبند خواستند تا رژیم ایران را به خاطر سرکوب تظاهرکنندگان و نقض حقوق بشر زیر فشار بگذارد.
میلیبند در این مباحثه,عزم مردم ایران را به خاطر ایستادگی وطن پرستانه تحسین کرد.