تظاهرات ایرانیان آزاده و حامی مقاومت در کشورهای مختلف، در حمایت از زندانیان سیاسی ایران و مجاهدان اشرف

 هموطنان آزاده با برگزاری تظاهرات در کشورهای مختلف همبستگی خود را با قیام مردم در ایران اعلام کرده و خواستار آزادی هر چه سریعتر زندانیان سیاسی در ایران شدند
تظاهرکنندگان همچنین با محکوم کردن توطئه های رژیم آخوندی و مزدورانش علیه رزمندگان شهر اشرف ، به حمایت خود از آنان تاکید کردند .

ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت در روز شنبه 3 بهمن در  استکهلم در حمایت از قیام آزادیخواهانه مردم و جوانان اشرف نشان ایران و اشرفیان قهرمان ، تظاهراتی برگزار کردند.
هموطنان در این تجمع که با روز تولد ندا آقا سلطان،شهید قیام سراسری مردم ایران مصادف بود شعار می دادند " مرگ بر اصل ولایت فقیه" ، " خامنه ای قاتله ولایتش باطله"، " مرگ بر حکومت آخوندی"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "جنایت تجاوز کهریزک دیگر اثر ندارد".
نخستین سخنران این گردهمایی ، آقای لنارت فریدن از نمایندگان سابق پارلمان سوئد و  مسئول کمیته دوستان ایران آزاد در سوئد بود، وی ضمن تجلیل از شهدای راه آزادی ایران گفت: قیام مردم ایران پایان نیافتنی و مستمر است و این موجب تضعیف هر چه بیشتر رژیم حاکم بر ایران شده است. آقای لنارت فریدن اظهار امیدواری کرد کرد رژیم آخوندی هر چه سریعتر سرنگون شود.
سخنران بعدی پروفسور یوستا گرون روس، استاد دانشگاه استکهلم و دبیر کمیته دوستان ایران آزاد بود. وی با اشاره به قیام مردم ایران گفت: ایرانیان خواهان یک نظام مردم سالار هستند واهدافشان بسا بالاتر از تغییرات در درون این رژیم است. هدف، رسیدن به آزادی کامل است. جهان غرب راهی جز پشت کردن به رژیم حاکم بر ایران و حمایت از این جنبش دمکراتیک ندارد.
در بخش بعدی آقای اریک والبرگ حقوقدان و از اعضای کمیته دوستان ایران آزاد در سوئد گفت: سال جاری، سالی تعیین کننده برای آینده کشو
ایران است. ما در روزهای پایانی حیات ننگین این رژیم هستیم. وی ضمن بیان آرزوهای قلبی خود برای سرنگونی دیکتاتوری آخوندی و برقراری دمکراسی در ایران افزود: کشورهای دمکراتیک بایستی از اپوزسیون دمکراتیک رژیم ایران حمایت نمایند.
در پایان این تظاهرات  اطلاعیه جمعی از زندانیان سیاسی هوادار سازمان مجاهدین در حمایت از قیام مردم ایران و پشتیبانی از زندانیان سیاسی دربند رژیم آخوندی  ، قرائت شد.

روز شنبه سوم بهمن ماه  هموطنان آزاده و حامیان مقاومت ایران دردانمارک نیز در تظاهراتی در مقابل دفتر عفوبین الملل  خواستار آزادی زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان قیام خونین عاشورا شدند. آنها همچنین بر حمایت خود از رزمندگان اشرف تاکید کردند.
تظاهرکنندگان، ملل متحد و ارگانهای مدافع حقوق بشر را به دخالت فوری برای نجات جان دستگیرشدگان فراخواندند.
آنها شعار می دادند
”مرگ براصل ولایت فقیه  ، خامنه ای قاتله ولایتش باطله“
، زندانی سیاسی آزاد باید گردد،زندانی دلاورحقتوپس میگیرم، میجنگیم میمیریم کشوروپس میگیریم“
دراین تظاهرات آقای موگنز کامره عضوحزب مردمی دانمارک ونماینده سابق پارلمان اروپا در سخنانی خطاب به تظاهرکنندگان گفت:”
ما در اینجا جمع شده ایم تا نگرانی  خود را در قبال سرکوب وحشیانه ای که رژیم آخوندی بطور روزمرّه علیه مردم ایران و بویژه جوانان اعمال میکند،  اعلام کنیم. تظاهرکنندگان در ایران بدون داشتن حقوق قانونی، دستگیر، شکنجه و اعدام میشوند.
در شرایطی که مردم ایران با صراحت هرچه تمام تر خواست خود را برای دموکراسی و پیشرفت فریاد میکنند، دیکتاتورهای حاکم بر ایران با خشونتی قرون وسطایی به آنها پاسخ میدهند
آقای کامره گفت: ما اجازه نمیدهیم که افکار بنیادگرایانه که علیه دموکراسی و آزادی بیان  هستند در سرزمین ما  مطرح شوند؛ کما اینکه ما نمیتوانیم قبول کنیم که افرادی با نقطه نظراتی شبیه ما، در ایران، عراق یا هرجای  دیگر تحت تعقیب، شکنجه و اعدام قرار بگیرند. من از برخی مشکلات حادّ  که  در قرارگاه اشرف وجود دارد،  باخبر هستم. اینبار هم باز دیکتاتوری آخوندی است که دست خود را برای اعمال فشار و دستگیری این  رزمندگان بی پناه آزادی دراز کرده است.
ما  دولتهای اروپایی و دولت آمریکا را برای انجام تعهدات خود در مورد اعضای سازمان مجاهدین خلق در شهر اشرف ، بر اساس کنوانسیون ژنو فرا میخوانیم.
ما همچنین خواستار آن هستیم که:
ــــ سازمان ملل از همه  راههای سیاسی ، دیپلماتیک و اقتصادی برای وادار ساختن رژیم ایران به آزادی همه زندانیان سیاسی استفاده کند.
ــــ آمریکا و اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن خشونتهایی که علیه جوانان ایران اعمال میشود ،  تا توقف اعدام های سیاسی، همکا ریهای  دیپلوماتیک و اقتصادی خود با رژیم ایران را متوقف کنند. 
ما می دانیم که رژیم آخوندی هیچ جایی در  دنیای حاضر ندارد“

پس ازپایان تظاهرات شرکت کنندگان دراین مراسم به بزرگترین کلیسای شهررفتند ودرآنجا برای آزادی زندانیان سیاسی و رهایی مردم ایران از چنگال دیوسیرتان حاکم دست به نیایش و دعا برداشتند.