تلویزیون سراسری ان آر کو نروژ: نروژ باید روابط دیپلوماتیک خود را با رژیم ایران قطع کند

 یک کلیپ ویدئوی آماتوری تظاهراتی را در متروی تهران نشان می دهد. مسافران در یکی از واگنهای قطار شعارهایی علیه رهبر روحانی، علی خامنه ای، می دهند.  او یک قاتل است  و یک خائن است و باید کشور را ترک کند." اعتراضات و مخالفتها علیه رژیم اغلب در خفا انجام میشود. چنانچه این کلیپ ویدئو نشان  میدهد اعتراضات مردم شب هنگام صورت می گیرد.  (صحنه های شعار های شبانه الله اکبر مردم در پشت بام ها را نشان می دهد)
خبرنگار: "خدا بزرگ است "  این شعاری است که  در خفای شب از بالای بام ها  شنیده میشود. این شعاری است که 30 سال پیش مردم علیه رژیم شاه نیز میدادند. یکی از شخصیتهای شناخته شده ای که دیروز دستگیر شده است ، سارا اشراقی نام دارد. او همراه همسرش که برادر رییس جمهور سابق است، دستگیر شده است. آنها بعد از مدت کوتاهی آزاد شده اند اما از پیوستن دوباره به تظاهر کنندگان منع شدند. سارا ا شراقی نوه ی آیت الله خمینی است که پدر انقلاب است.
.(پخش صدای سرود ای ایران از مراسم 22 بهمن  جلوی پارلمان در اسلو )
حدود 100 نفر از تبعیدیان ایرانی امروز در مقابل پارلمان علیه رژیم تظاهرات میکنند. میلیشیا جاودان از طرف انجمن زنان میگوید: (صدای میلیشیا) تظاهرکنندگان  یک تقاضا از سیاستمداران نروژی دارند که رژیم ایران را به طور جدی محکوم و بایکوت کنند. بعلاوه ما میخواهیم که  از جنبش مقاومت ایران و خانم مریم رجوی و خواست مردم برای تغییر رژیم حمایت کنند. 
خبرنگار: برگزار کننده این تظاهرات جنبش مقاومت ایران شامل انجمن زنان، انجمن دانشجویان و نیز انجمن متخصصین می باشد.
(پخش شعار تظاهرکنندگان) " مرگ بر دیکتاتور ، مرگ بر خامنه ای"
خانم میلیشیا جاودان میگوید که حضور در این تظاهرات برای ایرانیان میتواند خطرناک باشد. " ایستادن و تظاهرات کردن علیه رژیم  میتواند نتایج خطرناکی برای افراد داشته باشد. به عنوان مثال برای اقوام من در ایران نتایجی داشته است."
خبرنگار: اما با این وجود شما جرات تظاهرات کردن را دارید؟
میلیشیا: مسلما! به خاطر اینکه این ضروری است .دیگران جانشان را بر سر این راه میگذارند و این کوچکترین کاری است که من میتوانم انجام بدهم.
خبرنگار: تعداد زیادی از اعضای شورای ملی مقاومت در این تظاهرات شرکت کرده اند. در میان آنها  آقای حسین عابدینی عضو کمیسیون  خارجی شورای ملی مقاومت ایران حضور دارد. وی معتقد است که برای ایرانیهای خیلی مهم است که سیاستمداران در سایر نقاط دنیا نیز با میلیونها نفر از مردم ایران همراه باشند و نه با رژیم ایران!
حسین عابدینی: من فکر میکنم که این مسئله مهم است که مردم در داخل ایران علاقمند هستند که ببینند ایرانیانی که در خارج ایران از آزادی برخوردار هستند، بیرون آمده و حمایت خودشان را نشان بدهند که آنها همراه با میلیونها نفر مردم ایران هستند و علیه رژیم ملایان هستند.
پخش صدای تظاهرات: " نروژ نروژ بایکوت رژیم فاشیسم ایران".
خبرنگار: تعدادی از سیاستمداران نروژی در این احتماع شرکت دارند منجلمه مازیار کشوری، معاون رییس شورای شهر اسلو، که می گوید این مسئله برای ایشان مهم است  که در اینجا حضور داشته باشد.
مازیار کشوری:  دنیا نمی تواند تجاوز یک رژیم ترور را علیه انسان و انسانیت تحمل کند.
یکی دیگر از سیاستمداران شرکت کننده از طرف حزب جوانان høyre آقای هنریک آشیم  است.
هنریک: من باینجا آمده ام که از دولت نروژ بخواهم که تمامی رابطه سیاسی و دیپلماتیک خودش را با رژیم ایران قطع کند و سفیر ایران را به خانه اش بفرستد  اکنون ما باید انتقادات مان را علیه رژیم ایران بالا ببریم .
خبرنگار: این بدین معنی است که روابطمان را باررژیم ایران قطع کنیم. این مسئله جدی است که یک سفیر به خانه اش فرستاده شود. شما فکر میکنید این مسئله چگونه از طرف دولت ارزیابی شود.
هنریک : من امیدوارم که  این مسئله به هر جهت به بحث گذاشته شود. این وسیله ای است که قبلا مورد استفاده قرار گرفته است وباید یک نقطه ای برای اتمام تحمل وجود داشته باشد. ما همچنان نشسته ایم و شاهدیم که حقوق بشر نقض میشود. سالی پس از سال!  دیگر زمان آن رسیده است که انتقاداتمان را افزایش دهیم . این بدین معنی است که  تمام روابط سیاسی مان را با رژیم قطع کرده و به مردم ایران کمک کنیم.