دیدار رئیس جمهور برگزیده مقاومت با اسقف اعظم پارما در کلیسای تاریخی شهر تورکو در فنلاند

رئیس جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، در سفر خود به فنلاند، با اسقف اعظم، عالیجناب یوکا پارما، درکلیسای تاریخی شهر تورکو دیدار و گفتگو کرد.
در بدو ورود خانم رجوی به کلیسای تورکو، که کلیسای اصلی و از شناخته شده ترین سمبلهای کشور فنلاند است، عالیجناب پارما از ایشان استقبال کرد و به رئیسجمهور برگزیده مقاومت خیرمقدم گفت.

خانم رجوی ضمن امضای دفتر بازدید از کلیسای تورکو، کتاب فهرست بیست هزار تن از شهیدان مجاهد را به کلیسای فنلاند تقدیم کرد.
اسقف اعظم فنلاند دراین دیدار نگرانی خود را از نقض حقوق بشر در ایران ابراز داشت و در محراب کلیسا برای آزادی مردم ایران دعا کرد.
خانم رجوی نقض حقوق بشر توسط دیکتاتوری آخوندها به ویژه تبعیض مذهبی و نقض ابتداییترین حقوق اقلیتهای مذهبی از جمله مسیحیان ایران را برای اسقف اعظم توضیح داد و ترورهای وحشیانه کشیشان شریف مسیحی، به ویژه رهبران کلیسای انجیلی ایران ازجمله اسقف میکائیلیان و اسقف هوسپیان مهر توسط وزارت اطلات رژیم را یادآور شد.

http://www.youtube.com/watch?v=YRDHftB6ERA

خانم رجوی تأکید کرد مردم ایران از دیکتاتوری ضد انسانی آخوندها و به ویژه از رفتار وحشیانه آن با پیروان مذاهب و ادیان مختلف به شدت منزجرند. جنایات این رژیم که دجالگرانه تحت نام اسلام به آن دست میزند، هیچ ربطی به اسلام واقعی، که مانند مسیحیت آیین رهایی و یگانگی و عطوفت و برادری درمیان همه مذاهب است، ندارد.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت هم چنین توطئه ها و اقدامات ضد انسانی رژیم آخوندی علیه مجاهدان اشرف را توضیح داد و از اسقف اعظم خواستار دعا و اقدام مقتضی برای تضمین حفاظت و سلامت ساکنان اشرف طبق قوانین و کنوانسیونهای بینالمللی شد.
اسقف اعظم فنلاند، از خانم رجوی، بهخاطر تشریح وضعیت نقض حقوق بشر و تبعیض و ستم مذهبی در ایران و نیز وضعیت اشرف تشکر کرد و گفت مطمئن باشید که ما از نظر اخلاقی و اصولی خود را متعهد می‌دانیم که هرآنچه در این رابطه میسر باشد انجام بدهیم. من تلاش خواهم کرد وزیران و مقامهای فنلاندی را از نگرانیهای شما مطلع سازم و از آنها بخواهم که در این خصوص نقش مؤثری ایفا کنند.
در پایان این دیدار، عالیجناب جو کا پارما، هدیه سمبلیکی از کشور فنلاند را به خانم رجوی اهدا کرد و خانم رجوی با سپاسگزاری از اسقف اعظم یک نماد دروازه شهر اشرف به کلیسا فنلاند, تقدیم نمود.   
در پی دیدار رئیس جمهور برگزیده مقاومت با اسقف اعظم فنلاند، بیانیه یی بدین شرح ازسوی اسقف اعظم صادر شد:

اسقف اعظم، (یوکّا) پارما با رهبر اپوزیسیون ایران, خانم مریم رجوی، ملاقات میکند

بیانیه اسقف اعظم فنلاند
تاریخ: 12 مارس 2010
اسقف اعظم پارما با رهبر اپوزیسیون ایران, خانم مریم رجوی ملاقات می کند

رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران طی مسافرت خود به فنلاند از کلیسای اصلی (کاتدرال) تورکو دیدار کرد.. در کلیسای تورکو خانم رجوی با دعای خود ، به عیسی مسیح پیامبر مسیحیان و مادرش مریم درود فرستاد. مریم رجوی مسلمان اسم خود را از مادر عیسی مسیح گرفته است.

http://www.youtube.com/watch?v=ow8CAprMfzI

رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران که مرکز اصلی آن در پاریس قرار دارد، با اسقف اعظم پارما در تورکو در باره وضعیت کشورش بحث و گفتگو کرد. مریم رجوی بطور خاص در باره ساکنین کمپ اشرف در عراق که توسط نیروهای امنیتی عراقی مورد حمله قرار گرفتند و ایالات متحده نیز از انجام تعهدات خود سر باز زد، صحبت و تاکید کرد.
یک گروه ناظر توسط سازمان ملل برای مانیتور کردن وضعیت در اشرف مستقر شده است. بر اساس گفته رهبر تبعیدی این حفاظت کافی نیست و حفاظت ساکنین کمپ (اشرف) باید توسط سازمان ملل بعهده گرفته شود.
در هلسینگی خانم مریم رجوی با نمایندگان پارلمان و نمایندگان ان جی او ها (سازمانهای غیر دولتی) برای یک تغییر و انقلاب دموکراتیک توسط خود مردم (ایران) دیدار و ملاقات کرد. وی از این مساله ابراز تاسف کرد که منافع اقتصادی وجه مشترک رژیم ایران و دولتهای غربی شده است.
بر طبق اظهارات مریم رجوی نمایندگان ادیان مختلف بایستی در رابطه با ارزشهای اخلاقی مشترک همه بشریت صدای خود را بلند کنند و بدینوسیله امید را در افکار مردم ایجاد کنند. ایشان از مسیحیان در فنلاند خواست که بطور خاص برای جوانان و زنانی که در زندانهای ایران در زیر شکنجه هستند دعا کنند.
در کلیسای اصلی رهبر تبعیدی ایران از اسقف اعظم پارما دعوت بعمل آورد که بزودی وی را در یک کلیسای مسیحی در تهران دیدار و ملاقات کند.
اسقف اعظم نگرانی و تأسف عمیق خود را از وضعیت حقوق بشر در ایران و وضعیت اقلیتهای مذهبی در این کشور که توسط رژیم بنیادگرای اسلامی اداره می شود, ابراز کرد. اسقف اعظم همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت فنلاند از نفوذ خود در اتحادیه اروپا و سازمان ملل استفاده کرده و از آنها بخواهد که نقش فعالتری در قبال مشکل ایران اتخاذ کنند.
مریم رجوی در تهران در سال 1953 متولد شد. وی متعلق به جنبش مردمی ای است که بر علیه رژیم شاه و رژیم بنیادگرای اسلامی مبارزه کرده است. خانم رجوی از سال 1982 در تبعید در پاریس زندگی کرده است. شورای (ملی) مقاومت ایران هدفش استقرار یک دولت دموکراتیک است که به حقوق بشر احترام گذاشته و خواهان جدایی دین و دولت می باشد است.