جلسه بزرگداشت قیام و اشرف در شهر آستی ایتالیا

روزشنبه 26مارس برابر با 6فروردین ماه به ابتکار انستیتو تاریخ مقاومتها و جوامع معاصر درشهر آستی از استان پیه مونته ایتالیا جلسه ای تحت نام ایران - گذشته و حال – در حمایت از مردم ایران و مقاومت آن و اشرف برگزار گردید.

در این جلسه خانم گراتزیا ونتی امیلیا به نمایندگی از سوی انستیتو تاریخ مقاومتها و جوامع معاصر و آقای پرفسور داوید می نی رو, استاد دانشگاه و دکتریوسف لسانی از طرف انجمن ایران آزاد و دموکراتیک شرکت نموده وبه سخنرانی پرداختند.

درابتدای جلسه خانم گراتزیا ونتی امیلیا, پس از معرفی مقاومت ایران همچنین نقش استراتژیک اشرف دراعتلا وگسترش قیام, به سخنرانی پرداخت وی با شرح نقض حقوق بشر در ایران توسط رژیم ملاها و محکومیتهای بین المللی در این رابطه به اراده مردم ایران برای رسیدن به آزادی اشاره کرد و گفت:

امروز در صحنه ایران مقاومت آن یعنی شورای ملی مقاومت ایران است که نقش تعیین کننده را در گسترش قیام دارد. امروزمردم ومقاومت ایران احتیاج به کمک و همکاری دارند و وظیفه ماست که به آنان کمک کنیم و به خصوص شهر اشرف را که اهمیت ویژه ای در این مسیر دارد مورد حمایت قرار دهیم. به امید روزی که آزادی به ایران باز گردد.

در قسمت بعدی جلسه آقای داوید می نی رو طی سخنانی دررابطه با مسیر تاریخی مبارزه برای آزادی از مشروطه تا آمدن خمینی به ایران افزود: نهایتاً این مجاهدین بودند که توانستند یک مبارزه مردمی را علیه دیکتاتوری خمینی سازماندهی کنند و امروز تبدیل به محور مقاومت ایران شده اند.

مقاومتی که قلب آن در اشرف می طپد و اشرف امروز عامل تعیین کننده در سرنوشت دموکراتیک ایران شده است. دولتها هنوز به دنبال دیالوگ با رژیم هستند و روابط خودشان را با او حفظ می کنند. دولت ایتالیا و دیگران به جای استمالت از رژیم باید در کنار مردم ایران و مجاهدین و اشرف قرار بگیرند تا بتوان به پیروزی آنها برای آزادی در ایران کمک کرد.

آخرین سخنران جلسه حامیان اشرف دکتریوسف لسانی از جامعه ایران آزاد و دمکراتیک بود وی ابتدا به معرفی مقاومت ایران، موقعیت قیام و شهر اشرف پرداخت و گفت شورای ملی مقاومت که سازمان محوری آن سازمان مجاهدین خلق ایران و تحت رهبری تاریخی آن  آقای مسعود رجوی قراردارد و توسط خانم مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت در صحنه بین المللی و داخلی نمایندگی می شود.

این مقاومت دنباله و میوه انقلاب مشروطه و مصدق می باشد که امروز موتور محرکه قیام ملی و سراسری مردم ایران است و این قیام مطلقا پس از انتخابات فرمایشی ده ماه پیش رژیم به وجود نیامده است بلکه از 30 خرداد سال 60 وقتی که مجاهدین همراه با مردم ایران راه یک مبارزه اصولی و دموکراتیک را آغاز کردند بنیانگذاری شده و امروز در صحنه سیاسی ایران می رود تا رژیم را سرنگون کند و یک ایران آزاد ودمکراتیک را محقق سازد.

وی در ادامه سخنرانی خود به نقش تاثیرگذار وتعیین کننده خانم مریم رجوی و سفرها و ملاقاتهای ایشان در سطح بین المللی اشاره کرد و به تشریح نقش زنان به پرچم داری خانم رجوی در رویاروئی با رژیم و نقش آنها در اشرف پرداخت واضافه کرد که پتانسیل و نیروی اصلی سرنگونی رژیم ملاها حضورگسترده زنان در مقاومت می باشد.

وی در بخش دیگری ازسخنانش به تشریح نقش مخرب دولت نوری المالکی و فشارها و محدودیتهای کمیته سرکوب بر ساکنان بی دفاع اشرف پرداخت و افزود که اصل داستان این است که قلب طپنده این قیام سراسری و ملی همانا شهر اشرف می باشد و ضروری است که همه دولتها از همین امروز حمایت خودشان را از رژیم متوقف کرده و در کنار مردم و مقاومت مشروع وعادلانه  آنها بایستند و از شهر اشرف به عنوان یک عامل اصلی برای تحقق آزادی و دموکراسی در ایران حمایت کنند.

درانتهای جلسه برگزارکنندگان به پرسشهای شرکت کنندگان درجلسه پاسخ گفتند