تظاهرات در رم برای دادخواهی قتل عام ۶۷ و محاکمه سران رژیم آخوندی

همزمان با جنبش جهانی دادخواهی برای سی هزار زندانی سیاسی قتل عام شده به دستور خمینی جلاد در سال ۶۷ اشرف نشانها و حامیان مقاومت ایران در ایتالیا درسومین روز اعتصاب غذای خود درمقابل پارلمان ایتالیا، مراسمی در گرامیداشت یاد سربداران قهرمان ۶۷ برگزار کردند.

در این گردهمایی الیزابتا زامپاروتی از مسئولین انجمن به قابیل دست نزنید و رئیس مشترک کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد ضمن شرح کوتاهی از سابقه حمایت خود از مقاومت مردم ایران گفت:
امروز روز خاصی در تاریخ شماست، روزهای مهمی که آن قتل عام ها صورت گرفت، اسناد و مدارکی که این روزها منتشر می شود افشا کننده آن قتل عام است. کسانی که در آن دوران آن اعدامها را انجام دادند امروز مناسبی در دولت کنونی آخوندها دارند، ... شما درمسیر افشای این جنایتکاران فداکاریهای زیادی کرده اید و من ایمان دارم که شما به آزادی و دمکراسی که برای آن مبارزه می کنید دست خواهید یافت . دولتهای اروپایی باید جنبش شما تحت رهبری مریم رجوی که برای استقرار آزادی در ایران مبارزه می کند و همچنین برنامه برنامه ۱۰ ماده ای مریم رجوی برای ایران آینده را برسمیت بشناسند.

در ادامه برنامه بیانیه جامعه متخصصین و فارغ التحصیلان ایتالیا قرائت شد که خواستار محاکمه عاملان و آمران قتل عام ۶۷ شده بودند.

رضا اولیا هنرمند عضو شورای ملی مقاومت ایران ضمن ابراز همدردی و همبستگی خود با مردم ایتالیا بخاطر زلزله ویرانگر که منجر به کشته شدن صدها نفر شد طی سخنان کوتاهی گفت:
خمینی بعد از به قدرت رسیدن به فاصله کوتاهی به سرکوب آزادیها پرداخت و تمامی ارزشهای دمکراتیک را زیر پا گذاشت. او به سرکوب گسترده زنان که پیشتاز مبارزات مردم ایران طی سالهای اخیر بودند پرداخت و آنها را از صحنه سیاسی ایران به کناری گذاشت ولی زنان آزاده ایرانی مرعوب سیاستهای خمینی و رژیم او نشده و همچنان به مبارزه برای آزادی و علیه بی عدالتی پرداختند و در این سالها بسیاری از آنها کشته و یا زندانی شدند
رضا اولیا در سخنان خود، ضمن گرامیداشت خاطره ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی که در قتل عام ۶۷ به شهادت رسیدند، خواستار محاکمه سران رژیم و مسئولین قتل عام ۶۷ در دادگاههای بین المللی شد.
 سپس پیام انجمن جوانان ایرانی مقیم ایتالیا در این گردهمایی قرائت شد که در آن از جمله آمده است:
ما اعضای انجمن جوانان ایرانی مقیم ایتالیا از دولت ایتالیا میخواهیم که در مجامع بین المللی از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل نقض وحشتناک حقوق بشر درایران را محکوم نموده و خواستار ارجاع پرونده قتل عام زندانیان سیاسی به شورای امنیت سازمان ملل گردد.
در پایان، بیانیه اعضای جوامع ایرانی مقیم ایتالیا، هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران قرائت شد.
در این بیانیه آمده است:‌
اکنون همه ما با شعار کوبنده نه به اعدام ونه به شکنجه با «فراخوان به قرار دادن مسئولان قتل عام ۶۷ و ۹۵ در مقابل عدالت» قاطعانه از سازمان ملل و جوامع حقوق بشری و احمد شهید میخواهیم که به این فراخوان عادلانه ما جامه عمل بپوشانند.
ما نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم یاران همیشه زنده و حاضر مان بلکه به خون سی هزار گل سرخ قتل عام سال ۱۳۶۷ وهمچنین قتل عام اشرفیان قهرمان و شهدای سرفراز حملات موشکی لیبرتی و اعدامهای انجام شده توسط همان جنایتکاران و دژخیمان سال ۱۳۶۷ که در حال حاضر نیز هنوز درمسند قدرت هستند تا به محاکمه کشاندن این دژخیمان به جرم جنایت و کشتار وقتل عام انسانهای بیگناه لحظه ای آرام نخواهیم گرفت باشد تا سرنگونی این رژیم پلید به دست رزم آوران مقاومت مردمی مجاهدین خلق محقق شود.
تا عاملان و عامران این جنابت به عدالت سپرده نشوند نه ساکت میشویم و نه دمی از پای می نشینیم.