واشینگتن تایمز: گردهمایی عظیم تغییر رژیم ایران در پاریس

واشینگتن‌تایمز 13 ژوئن 2015: قانون‌گذاران آمریکایی برای (شرکت در) گردهمایی عظیم تغییر رژیم در فرانسه به مخالفان ایرانی پیوستند.

تظاهرکنندگان مخالف ایرانی در فرانسه روز شنبه برای شرکت در گردهمایی سالانه‌یی که خواهان تغییر رژیم در ایران است حضور یافتند و قدرت‌های غربی را به خاطر تلاش برای رسیدن به توافق هسته‌یی با (رژیم) جمهوری اسلامی محکوم کردند.
این گردهمایی که توسط شورای ملی مقاومت ایران، ترتیب داده شده، شامل سخنرانی‌ها و حضور ده‌ها مقام فعلی و سابق از آمریکا، اروپا و خاورمیانه همگی به فراخوان سرنگونی حکومت ایران پیوستند.
در میان سخنرانان سرشناس، میتوان از سناتور جان مک کین، سناتور جمهوریخواه از آریزونا و رئیس کمیته قوای مسلح سنا نام برد که طی یک پیام ویدئویی، خطاب به جمعیت عظیم شرکتکننده گفت، رژیم ایران در کانون افراط‌گرایی در جهان قرار دارد.
آقای مک کین گفت، بهرغم شرکت در مذاکرات هسته یی با قدرتهای غربی، سران رژیم ایران همچنان به تأمین مالی تروریسم و ترویج هرج و مرج با هدف به دست آوردن هژمونی در خلأ ایجاد شده به‌واسطة عقبنشینی آمریکا ادامه میدهد.
بیش از 100هزار حامی در این گردهمایی شرکت کردند.
چندین قانونگذار آمریکایی شخصاً در محل بودند. در میان آنها، دینا روهراباکر، نمایندة جمهوریخواه مجلس از کالیفرنیا، با گفتن این سخن که میخواهد «به آخوندهای بیرحم در ایران یادآوری کند که روز تعیین تکلیف آنها در راه است و بهزودی فرا می‌رسد»، باعث تشویق شدید حضار شد.
مریم رجوی خطاب به جمعیت گفت: به ایران امروز نگاه کنید، آیا یک ایرانی میبینید که خواهان تغییر نباشد؟ همة آنها از درد مشترکی رنج میبرند و خواهان تغییر هستند. پیش از گردهمایی روز شنبه، خانم رجوی در یک مصاحبه با واشنگتن‌تایمز گفت که شرایط برای تغییر رژیم در تهران فراهم است و واشینگتن و دیگر دولت‌های غربی را متهم کرد که با پیگیری معاملة اتمی با رژیم ایران در مسیری ایستادهاند که به رژیم خامنه ای مشروعیت میبخشند.
اجتماع روز شنبه یک گروه دو حزبی از بازیگران سیاسی سابق و فعلی هم از ایالات متحده و هم از کشورهای اروپایی را دور هم جمع کرد.
برنارد کوشنر وزیر خارجه سابق فرانسه در آن محل حاضر بود، همچنین جیمز ولسی مدیر سابق اطلاعات مرکزی آمریکا، آلن در شویتز وکیل قدرتمند آمریکایی و میهمانان دیگری در آنجا حاضر بودند.
نماینده اد رویس و الیوت انگل رئیس کمیتة امور خارجی کنگره و عضو ارشد دموکرات این کمیته با ارسال پیام‌های ویدئویی حمایت خودشان از این گردهمایی ابراز کردند.
نانسی پلوسی، دموکرات از کالیفرنیا و رهبر اقلیت کنگره، نامة حمایت‌آمیزی نوشته و در آن خواستار [اختصاص] یک بخش حیاتی از تلاش‌های مشترکمان برای حمایت از دموکراسی، حقوقبشر و عدالت در ایران و سراسر جهان شد.
 شهردار سابق شهر نیویورک، رودلف جولیانی فراتر از این رفت. وی روز شنبه بعدازظهر بر روی سن ظاهر شد و دولت اوباما را بهخاطر اینکه بهدنبال یک توافق اتمی با (رژیم) ایران است و بهخاطر نادیده‌گرفتن امکان تغییر رژیم، بهشدت مورد سرزنش قرار داد.
آقای جولیانی گفت، به ما گفته شده که هیچ آلترناتیوی وجود ندارد. بیدار شوید! چند نفر امروز در اینجا هستند؟ 100 هزار، 110 هزار؟