کمپ لیبرتی - جلوگیری از ورود سوخت و مواد غذایی و دارو برای چهارمین روز متوالی

در روز پنجشنبه 30 ژوئن 2016 (10 تیر ماه 1395) برای چهارمین روز متوالی کمیته دولتی سرکوب مجاهدان اشرفی در لیبرتی از ورود تانکر سوخت و روغن ژنراتور و خودروی حاوی مواد غذایی و بهداشتی و حتی دارو به کمپ لیبرتی جلوگیری کردند و پس از مدتی معطلی آنها را برگرداندند. این اقدام ضد انسانی که از روز 27 ژوئن شروع شده است، کمپ را به سرعت از سوخت، برق و مواد غذایی و دارویی دچار بحران می کند.

بهانه شناخته شده این اقدام ضد انسانی به روز نبودن مدارک اداری خودروهای شرکت تجهیز کننده کمپ است. در حالی که 4.5 سال است که این خودروها طبق یک ترتیبات مورد توافق، برای تامین نیازمندیهای ساکنان به کمپ لیبرتی و منطقه فرودگاه رفت و آمد دارند. دو هفته قبل نیز شرکت تجهیز کننده همه اسناد لازم را به روز کرده و برای ارگانهای ذیربط عراقی ارسال کرده است.
در شرایطی که تمامی سیستمهای حیاتی کمپ مانند تصفیه آب، تخلیه فاضلاب، سرمایش، طبخ غذا و نگهداری مواد غذایی با برق کار می کند و تنها منبع تامین برق ژنراتورهای فرسوده کمپ است، جلوگیری از ورود سوخت به سرعت باعث توقف این سیستم و ایجاد یک بحران خطرناک در لیبرتی می شود.
هدف کمیته سرکوب از جلوگیری از ورود سوخت و غذا و دارو در گرمای 50 درجه سانتیگراد، آنهم در ماه رمضان اعمال فشار ماکزیمم و شکنجه روانی و فیزیکی ساکنان است. این اقدامات بسیاری از معاهدات بین المللی و یادداشت تفاهم امضا شده بین دولت عراق و ملل متحد (25 دسامبر 2011) را به شدیدترین وجه نقض می کند و مسئولان آن در محاکم بین المللی قابل پیگرد می باشند.
مقاومت ایران، با یادآوری تعهدات مکرر و مکتوب سازمان ملل و دولت آمریکا در مورد امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواستار مداخله سریع آنها برای پایان دادن به این محاصره ضد انسانی و از سرگیری ورود نیازهای ساکنان به کمپ و به خصوص رفع هر گونه مانع در مقابل ورود سوخت، غذا، دارو است.
مقاومت ایران همچنین ارگانهای بین المللی مدافع حقوق بشر، کمیسر عالی و شورای حقوق بشر و دیگر نهادها و گزارشگران ذیربط ملل متحد را به محکوم کردن این محاصره جنایتکارانه و وادار کردن دولت عراق به پایان دادن به آن فرا می خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
10 تیر ماه 95 ( 30 ژوئن 2016 )