سخنرانی شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمائی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

کری کندی رئیس مرکز رابرت کندی برای حقوق بشر در آمریکاست؛ مرکزی که نام پدر فقید او را بر خود دارد.
او نویسنده و مدافع حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق کودکان در بیش از 60 کشور جهان،
رئیس شورای رهبری عفو بین‌الملل در آمریکا، عضو هیأت مدیرة سازمان حقوق بشری «هیومن رایتس فرست» و مؤسسة آمریکا برای صلح است.
پدر کری، سناتور رابرت کندی است که در دوران ریاست‌جمهوری برادر خود جان اف کندی وزیر دادگستری ایالات متحده بود.
رابرت کندی در سال 1968، کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا شد، اما در 5 ژوئن همان سال مانند برادرش پرزیدنت جان اف کندی ترور شد.

کری کندی- رئیس مرکز رابرت کندی برای حقوق بشردرآمریکا

ما امروز اینجا هستیم چون به آزادی باور داریم، ما در همبستگی با مردم ایران می‌ایستیم، ما علیه آخوندها می‌ایستیم که وحشت بی‌حد و حصری را بر کشور عزیزتان تحمیل کرده‌اند. با سرکوب و حکومت ترور، آخوندها از مردم ایران، افتخار میراث فوق‌العادةشان را سلب کرده‌اند. میراثی که در تمام دنیا تحسین می‌شود. ایران، کشوری که به ما نخستین تمدن بشری را داد، 500 سال قبل از مصر و 4000 سال قبل از رم، باید آزاد باشد. ایران که اولین امپراتوری در دنیا را ایجاد کرد که تا اروپا، آفریقا و آسیا گسترش یافت. اولین راههای اندازه‌گیری استاندارد توسط دولت، اولین بیمه توسط دولت، ثبت‌کنندة زبان مادر همة زبان‌های مدرن باید آزاد باشد.
آخوندها پناهندگان در کمپ لیبرتی در عراق را هدف قرار می‌دهند و نیز مبارزان آزادی در سوریه را و در ایران، مخالفان، روزنامه‌نگاران، تظاهر‌کنندگان، اقلیت‌های قومی و مذهبی و مدافعان حقوق‌بشر را هدف قرار می‌دهند. آخوندها کسانی را دستگیر و شکنجه می‌کنند و به کام مرگ می‌فرستند که جرأت می‌کنند حقیقت را بیان کنند. ولی بزرگ‌ترین گروهی که آخوندها هدف قرار داده‌اند، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، یعنی زنان. زنان در ایران نیمی از دانشجویان تحصیلات عالی را شامل می‌شوند، ولی فقط 16 درصد نیروی کار را تشکیل می‌دهند. جایی که مرد تقریباً 5 برابر حقوق هم‌رتبة زن خود را می‌گیرد. اگر همسری نخواهد زنش کار کند، می‌تواند قانوناً او را منع کند. اکنون زمان آزاد کردن ایران است. تحت حاکمیت آخوندها، زنان از دنبال‌کردن فهرستی بالا بلند از مشغال منع شده‌اند؛ به‌عنوان نمونه، یک شکایت اخیر، تلاش دارد زنان را از تک‌خوانی در کنسرت‌ها منع کند؛ اکنون زمان آزاد کردن ایران است.
در خانه، زنانی که مورد ضرب و شتم، کتک، هجوم و تعرض قرار گرفته‌اند، می‌توانند انتظار داشته باشند که پلیس، دادستان‌ها و قضات، پرونده‌ها را مورد تحقیق قرار ندهند، پیگردها را متوقف و اتهامات را لغو کنند، اکنون زمان آزاد کردن ایران است.
30000 زن توسط «گشت ارشاد» بین 2003 تا 2013 زندانی شده‌اند. افزایش وحشتناکی از حملات با اسید علیه زنانی وجود داشته که تصور می‌رفته قانون پوشش را نقض کرده‌اند. اخیراً نیروهای ویژه تحت نام آمران به معروف و ناهیان از منکر، گشت ارشاد، به کسانی با باتون حمله کرد که جرأت کردند علیه این قوانین اعتراض کنند با باتون حمله کرد، اکنون زمان آزاد کردن ایران است.
و چه اتفاقی برای کسانی می‌افتد که به زندان می‌روند؟ اینها عناوینی از یک مقالة اخیر دیلی‌میل است: خوابیدن در شرایط محیطی کثیف، ساعت‌ها صف‌کشیدن برای غذا و تلاش و تقلا برای رسیدگی به یک نوزاد، تنها برخی از چالش‌های وحشتناکی است که دختران در زندان مخوف (رژیم) ایران با آن مواجهند.
اکنون زمان آزاد کردن ایران است.  نمی‌توانیم بگوییم که نمی‌دانستیم. باید از مدت‌ها پیش (رژیم) ایران این نقض‌های گسترده را پایان می‌داد. اینها اشتباه است و نقض قانون حقوق بشر بین‌المللی است. فردوسی بزرگ‌ترین شاعر ایرانی بود، وقتی شروع به نگارش کرد، نوشتن او 35 سال طول کشید، شاه او را اذیت و آزار کرد، اما او حقیقت را بیان کرد. او نوشت: «انتقام آسمان فراموش نخواهد شد؛ ای مستبد از کلام آتشین من بترس و از خشم شاعر به خود بلرز».
امروز بیایید همگی فراخوان فردوسی را تکرار کنیم: بگذار استبداد آخوندها به‌لرزه در آید و بترسد، در حالی که ما به مردم ایران می‌پیوندیم و حقیقت را بیان می‌کنیم، اکنون زمان آزاد کردن ایران است.

سر دیوید ایمس –رئیس مشترک کمیتة پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران


من و همکارانم از تلاش‌ها و اقدامات خانم مریم رجوی بسیار انگیزه گرفتیم و من از شروع این کارزار و تلاش‌ها با شما بودم. بسیار خرسندم که یک هیأت عالیرتبه را با خود همراه دارم. من امضای نمایندگان پارلمان و مجلس اعیان را در کتابی در دست دارم که شامل بیش از 400 عضو پارلمان است. کسانی که از (برنامة) 10 ماده‌یی خانم رجوی حمایت می‌کنند.
خانم‌ها و آقایان، همان‌طور که می‌دانید، هیأت انگلستان شاید قوی‌ترین و دیرپاترین حامیان فرا حزبی (شما) در پارلمان باشد؛ و ما نسل‌هایی پی در پی از حامیان از اعضای پارلمان و مجلس اعیان را داشته‌ایم. برخی مثل لرد کوربت فقید و همکارم تونی کلارک از پیشتازان بوده‌اند. برخی امروز در کمیتة پارلمانی بیش از ده سال است که حضور دارند، مثل آقای استیو مک‌کیب و مارک ویلیامز و لرد کاتر. دستانتان را بالا ببرید.
و سپس خانم‌ها و آقایان مثل دکتر متیو آفورد، آقای باب بلکمن، آقای مارک ریچارد، آقای کریگ ویلیامز، دکتر پال موناهان و همکاران او آقای رانی کوون، آقای استو پاترسون، آقای جان مک‌نلی که همگی حزب ملی اسکاتلند را نمایندگی می‌کنند. (شعار و کف‌زدن جمعیت) خانم‌ها و آقایان ما هم‌چنین توسط حقوق‌دانان برجسته همراهی می‌شویم، مثل کریستی بریملو با رتبة مشورتی ملکه و پروفسور سارا چندلر با رتبة مشورتی ملکه و آقای مالکولم فاولر.
من صحبت خودم به این شکل به پایان میبرم، خانم‌ها و آقایان، بیان در کتاب سبز و در کتاب قرمز قرار دارد که قویاً نقض حقوق بشر در ایران را محکوم می‌کند و خواستار توقف فوری اعدام است و از (رژیم) ایران می‌خواهد که سپاه پاسداران و نیروهای مزدورش را از کشورهای دیگر بیرون بکشد؛ به‌خصوص از کشور سوریه و عراق؛ و ما خواستار این هستیم که این پیام در تمام دنیا به اجرا در بیاید.
خانم‌ها و آقایان شما نباید از ما تشکر کنید تا این‌که ایران آزاد شود و ما از شما متشکریم برای حمایتتان و ترغیبی که برای این ارزش‌ها می‌کند.

اسقف جان پریچارد – اسقف پیشین آکسفورد در انگلستان

من هم یکی از کسانی هستم، که بسیار خوشحالم که اینجا با شما هستم و چند کلامی در این برنامه فوق العاده صحبت کنم. من نمی دانستم که بایستی در انتظار چه برنامه ای باشم و برایم این روز خاطره ای است بیاد ماندنی، و از شما بسیار تشکر میکنم که آنرا فراموش ناپذیر کردید.
بسیار بدشانسی است که بنظر می رسد هر وقت من به پاریس می آیم حمله ای علیه کمپ لیبرتی صورت میگیرد. دفعه قبل که خانم رجوی را در مقر شورای ملی مقاومت ملاقات کردم یکی دیگر از این حمله ها در اکتبر سال گذشته صورت گرفته بود که 24 نفر بقتل رسیده بودند. و آن موقع مناسبتی بود که من خدمت خانم رجوی این نامه خاص را تقدیم کردم که توسط من، اسقف ولز و بیش از 50 تن از رهبران کلیسا امضاء شده بود. شما اگر بتوانید 50 تن از رهبران کلیسای انگلیس را در رابطه با یک موضوعی متحد و هم نظر پیدا کنید بسیار فوق العاده است. ما از دولت انگلیس خواستار دخالت و فشار بر دولت عراق، سازمان ملل و ایالت متحد آمریکا شدیم تا بتوانیم اقدامات عملی سریع و قاطع برای متوقف کردن هر گونه حملات مشابه علیه پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی انجام بدهیم. ما همچنین حمایت خودمان را از طرف همه نمایندگان بریتانیا هر 400 نفر که رقم بسیار خارق العاده ای است، اعلام کردیم، و تاکید کردیم عدم قاطعیت در متوقف کردن سریع این حملات، فقط موجب ترغیب رژیم ایران برای توطئه های مرگ بار بیشتر علیه این پناهندگان، به مثابه نابودی اصلی ترین اپوزیسیون سازمانیافته ایران که مخالف حاکمیت بنیادگرا و دیکتاتوری رژیم ایران است، خواهد شد. این یک واقعیت است و من متاسفانه باید بگویم که اقدامات لازمی در قبال فراخوان ما صورت نگرفته است.
من بار دیگر دولت خودمان و سازمان ملل و امریکا را فرامیخوانم که امنیت و سلامتی این پناهندگان را تضمین کنند و پروسه جابجایی آنها به خارج از عراق را تسریع کند.
من مایلم که تاکید کنم که در مقابل انچه رژیم ایران انجام میدهد ما خانم رجوی را داریم، یک رهبر مسلمان که وحدت و یگانگی بین مسلمانان و مسیحیان را سمبلیزه میکند. این یک تغییر عمده، یک تغییر حیاتی برای اقلیت های مذهبی در ایران می باشد.
خانم مریم رجوی من بهترین موفقیت ها را برای شما در نبردتان آرزومندم. من تمام عیار با شما هستم.
 
استیو مک‌کیب – نمایندة پارلمان انگلستان

بسیار خوشحالم که در اینجا با شما هستم. ما می‌دانیم که اوضاع در ایران این روزها بسیار وخیم و وحشتناک است.
به‌جز شیوه‌های منزجرکننده و قرون وسطایی که رژیم ایران با مردم خودش رفتار می‌کند، شیوه‌یی که رژیم ایران برای صدور تروریسم خود به سایر نقاط منطقه به‌کار می‌گیرد بسیار خطرناک است؛ (این رژیم) امروز در یمن، سوریه و عراق فعال است و مردم بی‌گناه را می‌کشد و گروگان‌ها در کمپ لیبرتی را قتل عام می‌کند و یک کمپین ترور را علیه مسلمانان سنی ترویج می‌کند تا بتواند شرایط کاملی را فراهم کند تا داعش ظهور و گسترش یابد.
همان‌طورکه خانم رجوی گفتند، یک رابطة سمبلیک بین داعش و سپاه پاسداران وجود دارد. آنها دو روی یک سکه هستند. این صدور تروریسم موجب شده که (رژیم) ایران درگیر یک گرداب و جنگ اقتصادی و بحران شود. این همان علتی است که به‌رغم تصمیم غرب برای برداشتن تحریم‌ها، ولی باز رکود اقتصادی پا برجاست.اگر ما صلح و ثبات در منطقه می‌خواهیم بایستی به خانم رجوی گوش کنیم. ما بایستی روشن سازیم که (رژیم) ایران با تحریم‌های سختی مواجه خواهد شد، اگر فعالیت‌های خودش را در سوریه خاتمه ندهد. ما بایستی اطمینان حاصل کنیم که قطعنامة2231 شورای امنیت اجرا شود تا به صادرات سلاح و تروریسم از ایران به کشورهای دیگر در منطقه خاتمه داده شود. ما نیاز داریم که از سود شرکت‌ها صرف‌نظر کنیم تا از همکاری با شرکت‌هایی که مربوط به سپاه پاسداران (رژیم) ایران است، جلوگیری شود. ما نیاز به خاتمه‌دادن به همة فعالیت‌های بانکی رژیم ایران داریمکه از تروریسم و پول‌شویی استفاده می‌کند. این تنها راهی است که می‌توانیم تغییر را ایجاد کنیم.بایستی برای یک ایران آزاد قیام کنیم.

متیوآفورد – نمایندةپارلمان انگلستان

جالب است که امروز جلوی شما بایستم و این فرصت را داشته باشم که با بسیاری از دوستانی صحبت کنم که طی سالیان با آنها آشنا شده‌ام.
در اواخر ماه گذشته من یک بحث در مورد حقوق بشر در ایران در مجلس پیش بردم و بسیار سپاسگزارم از خیلی از همکارانم که امروز اینجا هستند، از تمامی گروه‌های سیاسی که در این بحث حمایتم کردند و در مورد مسائل نگران‌کننده‌یی که بسیاری از ما داریم صحبت کردند؛ (وضعیت) حقوق بشر در ایران یک جنایت است و مدت بسیار زیادی است که ما منتظر تغییر در ایران هستیم. مردم ایران در پی دموکراسی و عدالت هستند. دولت ما در انگلستان، سیاست ما نمی‌تواند بر واقعیت صحنه در ایران چشم خود را ببندد، یا آن‌ را دست‌کم بگیرد و زیرا با این کار اثرات وحشتناکی برای مردم ایران و در واقع منافع انگلستان در خاورمیانه خواهد داشت. پس امروز من به دولت انگلستان می‌گویم، با برخوداری از نمایندگی دائم در شورای حقوق بشر و طبعا شورای امنیت، رهبری را در سطح بین‌المللی در دست بگیرد. ما درحال حاضر نیاز به اقدامات مؤثری داریم تا پیشاپیش حقوق بشر در ایران را ارتقا بدهیم و ما، همکاران من و خودم، این موضوع را در پارلمان انگلستان ادامه می‌دهیم تا آن‌را به‌دست بیاوریم. من امروز مطلع شدم که بسیاری از زندانیان سیاسی، پیام‌های همبستگی به این گردهمایی فرستاده‌اند؛ از نقاطی مانند زاهدان و زندان گوهردشت در تهران. ما می‌خواهیم پیامشان را پاسخ بدهیم: ما صدای شما را شنیدیم، ما آن‌چه را گفتید شنیدیم و می‌فهمیم که چه بر سر شما می‌آید. پس ما به‌همراه شما جنگ را ادامه می‌دهیم و هم‌چنان صدای شما خواهیم بود، در این قسمت از دنیا.
و در پایان می‌گویم: خدا مردم ایران را حفظ کند، خدا شورای ملی مقاومت ایران را حفظ کند و خدا مریم رجوی را حفظ کند. متشکرم.


دکتر پال موناهان – نمایندة پارلمان انگلستان

دوستان عزیز این یک افتخار است که امروز اینجا با شما باشم. همراه با دوستانم از اعضای پارلمان از حزب ملی اسکاتلند در پارلمان انگلستان. می‌خواهیم امروز اینجا به همة شما بگوییم که موضوع حقوق بشر، آزادی، حاکمیت قانون و برابری جنسی در ایران، از حمایت قوی فراحزبی در هر دو مجلس انگلستان برخوردار است. شما از حمایت برخوردارید، چون هر آن‌چه را که برای کشورتان می‌خواهید و آن‌چه را که برای مردمتان می‌خواهید، دقیقاً همان ارزش‌ها و اصولی است که پایة دموکراسی در اسکاتلند و اروپا است.
متاسفانه درکشور شما: زنان، جوانان، اقلیتهای مذهبی و قومی، مخالفان، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی مجبور می‌شوند در شرایطی زندگی کنند که نابودکننده امید و انگیزش و امکانات موردنیاز برای رسیدن کشور شما به تمام توانیهاست. ما از گزارشکر ویژه سازمان ملل در ایران و از طریق عفوبین‌الملل می‌فهمیم که از زمانی که روحانی به قدرت رسیده هیچ تغییری در وضعیت حقوق بشر در ایران صورت نگرفته است. در واقع در جمیع جهات وضعیت بدتر شده است. تنها در سال گذشته دکتر شهید وجود 1000 اعدام را ثبت کرد که بالاترین رقم از زمان انقلاب 1979 است. امروز، امروز ما مستقیما درباره شقاوت و شرایط سخت مردم ایران و داخل زندانهای رژیم ایران را شنیدیم. امروز من و همکارانم اینجا هستیم چون باور داریم مردم ایران شایسته‌ خشونت و تروریسم نیستند. ما از اهداف دمکراتیک شما حمایت می‌کنیم . از حق شما برای یک ایران آزاد و دمکراتیک حمایت می‌کنیم. به عنوان معاون گروه احزاب مردم در پارلمان اروپا درباره مجازات اعدام، من به طور خاص نگران افزایش‌ اعدامها، شامل اعدام در ملا عام و اعدام نوجوانان هستم. همه اینها باید متوقف شود و شما از حمایت ما برای انجام اینکار برخوردارید. دوستان عزیز، خیلی ممنونم، خیلی متشکرم.