ایران: اعدامهای جمعی در سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی اعدام هشت جوان زندانی در ۲۷ مرداد و ۵۹ اعدام ثبت شده در ۱۷ روز

رژیم ضدبشری آخوندی همزمان با سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ موج جدیدی از اعدامهای جمعی را به راه انداخته است. شمار اعدامهای ثبت شده صرفاً در فاصله روزهای ۱۲ تا ۲۸ مرداد (۲ تا ۱۸ اوت) به ۵۹تن بالغ می شود. ۲۹ تن از این اعدام شدگان زندانیان سیاسی بوده اند.

در روز ۲۷مرداد (۱۷ اوت) علاوه بر اعدام سه زندانی سیاسی جوان، دو برادر و پسر عمویشان که از هموطنان عرب اهل سنت در حمیدیه اهواز بودند، سه جوان ۱۸ تا ۲۱ ساله در زندان گرگان و دو جوان ۲۵ و۲۸ ساله دیگر در ملأ عام در بندرعباس حلق آویز شدند.
رژیم آخوندی که این روزها به خاطر برملا شدن گوشه هایی از قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ با انزجار فزاینده مردم ایران مواجه است تنها راه جلوگیری از خیزش دهها میلیون مردمی که از ظلم و ستم رژیم آخوندی به ستوه آمده اند را افزایش اعدامهای جمعی به ویژه اعدام جوانان یافته است.
مقاومت ایران عموم مردم ایران به ویژه جوانان را به اعتراض علیه اقدامهای سرکوبگرانه و اعدامهای جمعی و حمایت از خانواده های قربانیان فرا می‌خواند. مقاومت ایران با تأکید بر اینکه سکوت و بی عملی در مقابل روند فزاینده اعدامها مشوق فاشیسم دینی حاکم بر ایران در ادامه سرکوب و شکنجه و اعدام است، خواستار ارجاع پرونده حقوق بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد و تشکیل یک دادگاه بین المللی برای رسیدگی به جنایتهای رژیم آخوندی به ویژه قتل عام ۱۳۶۷ است.

         دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
        ۲۹مرداد ۱۳۹۵ (۱۹ اوت ۲۰۱۶)