خبرگزاری هلند ANP: تظاهرات جوامع ایرانی و هواداران مقاومت ایران در لاهه

خبرگزاری هلند ( ANP) خبر داد: تظاهرات جوامع ایرانی و هواداران مقاومت ایران در روز شنبه بیستم اوت به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی برگزار می‌شود.

این خبرگزاری با عنوان «تظاهرات ایرانیان در لاهه،  فراخوان به محکوم کردن اعدامهای وحشیانه مداوم در ایران» نوشت: اعضای جوامع ایرانی در هلند و هواداران مقاومت ایران، تظاهراتی را برای بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد  جنایت وحشتاک اعدام  ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ در لاهه برگزارمی کنند.
هدف ازاین تظاهرات نشان دادن همبستگی با  زندانیان سیاسی و قربانیان شکنجه و اعدام در ایران است.
خبرگزاری هلند در ادامه گزارش خود می نویسد: تظاهر کنندگان طی فراخوانی از دولت هلند  می خواهند که به همراه سایر کشورهای اروپایی، اعدامهای وحشیانه و بی‌وقفه در ایران را محکوم کنند. آنان هم‌چنین خواستار صدور فراخوانی از سوی کشورهای اروپایی به شورای حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل هستند تا جنایتکاران و مسئولین این اعدامها تحت تعقیب قرار داده و برای کشاندن آنها به دادگاه لاهه تلاش کنند.
خبرگزاری هلند افزود: در این  تظاهرات ایرانیان  مقیم هلند و آنها که خویشاوندانشان رادر جریان قتل عام سال ۶۷ از دست داده‌اند، شرکت می کنند. این تظاهرات بخشی از کارزار بین المللی (مقاومت ایران محسوب می‌شود)‌ که در مردادماه شروع شده و اقداماتی نظیر اعتصاب غذا در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا و کانادا را دربر می‌گیرد.