شکست تلاش های رژیم آخوندی برای مقابله با تمدید ده ساله قانون تحریم های آمریکا

به گزارش رسانه‌های رژیم، در اجلاس کمیسیون مشترک برجام که به درخواست رژیم در وین برگزار شد، هیات آمریکایی ضمن رد شکایت رژیم از این کشور به خاطر تمدید تحریمها، تأکید کرد نفس تصویب قانون تمدید ۱۰ ساله تحریمها در کنگره آمریکا مشکلی برای تعهدات برجامی آمریکا ایجاد نمیکند.

خبرگزاری رویتر گزارش داد: رژیم ایران از زورآزمایی بر سرتمدید «قانون تحریم‌ها» توسط آمریکا، خودداری کرد.رویتر با استناد به سخنان دیپلمات‌های ارشد روسیه و مقامهای وزارت خارجه رژیم ایران بعد از ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام نوشت: رژیم تهران تصمیم گرفته مجادلات بر سر اقدام آمریکا برای تمدید ده ساله قانون تحریم‌ها را تشدید نکند. عراقچی در پاسخ به این سوال که”آیا ایران از این نشست برای انتقال نگرانی‌هایش به کمیسیون حل اختلافات برجام استفاده کرده؟» گفت: «خیر»

تلویزیون حکومت آخوندی، با پخش گزارشی، اجلاس وین را بی‌نتیجه و مبهم توصیف کرد: عراقچی معاون وزیر مور خارجه که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام به وین رفته است با تکذیب ادعای یک روزنامه آمریکایی گفت: بر اساس طرح ایران رسوباتی که از لوله ها بیرون آورده میشود از شمول ۳۰۰ کیلو ذخایر مواد غنی شده ایران خارج است و ایران قادر خواهد بود مواد بیشتری را غنی سازی کند.
گوینده: نشستی با نتیجه مبهم یا مثبت؟
نشست کمیسیون مشترک برای بررسی نقض برجام از جانبه آمریکا دیشب با انتشار بیانه ای پایان یافت اما اثر عملی این نشست و این بیانیه امروز مورد بحث برخی رسانه های جهان بود.
ما دیروز گفتگوهای دو جانبه ای رو داشتیم با هئیت آمریکایی طبق ساز و کاری که برجام پیش بینی کرده و بعد در کمیته تحریمها این بحث ها صورت گرفت و بعد امروز در خود کمیسیون مشترک؛ ما بطور کاملا مستدل توضیح دادیم که چرا فکر میکنیم تمدید قانون ایسا نقض برجام هست...
کمیسیون مشترک نگرانی های ایران رو بسیار جدی گرفت و همه اعضا ابراز کردند که این نگرانی ها کاملا جدی هست
گوینده: به این ترتیب بنظر میرسد آمریکایی ها شکایت ایران مبنی بر نقض برجام را در جلسه دیروز رد کردند و گفته اند تمدید دهساله تحریمهای ایران تاثیری بر تعهدات کاخ سفید در برجام ندارد یا به عبارت دیگر نقض برجام نیست
فواد ایزدی: در پیوست دو برجام به صراحت آورده ایران سنکشین اکت قانون تحریم ایران و بعد گفته مواردی از این در حوزه های همین مواردی که گزارش شما هم بود نفتی, بیمه, قراردادهای دیگه اینها باید تعلیق بشه و از این جهت در متن برجام هم ما اشاره به قانون داریم و این متن برجام همین متن برجام رو نقض میکنه
گوینده: به هر حال بیانیه پایانی کمیسیون مشترک نیز نشان میدهد کمیسیون بجز ابراز نگرانی و تکرار ادعاهای آمریکایی ها و نیز تاکید بر لزوم اجرای برجام تصمیم دیگری نگرفته است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: رژیم ایران و قدرتهای جهانی آخرین مذاکرات اتمی را قبل ازبه قدرت رسیدن ترامپ انجام می دهند... رفسنجانی حامی بسیار مهم توافق اتمی زمانی مرد که نومیدی در مورد جریان کند تحریم های دوجانبه درحال افزایش است.
خبرگزاری فرانسه افزود: در (اردوی حامیان توافق اتمی) این نگرانی وجود دارد که بسیاری امیدها برای منافع اقتصادی از این توافق محقق نشده و این واقعیت، روحانی را قبل از انتخابات ماه مه زیر فشار قرار داده است.
خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد: پمپئو روز قبل از معرفی در سمت جدید گفته بود: من درانتظار رد کردن این توافق فاجعه آمیز با بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان هستم.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا طی یک سخنرانی گفت: قبل از توافق اتمی با رژیم ایران برای بمباران تأسیسات اتمی این رژیم تحت فشار بودیم. وی هشدار داد: اگر آمریکا برجام را لغو کند، فوراٌ‌به وضع درگیری با رژیم ایران برمی‌گردیم.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «امروز انبار اورانیوم غنی شده رژیم ایران خالی شده و هسته رآکتور آب سنگین اراک با بتون پر شده است. رژیم ایران اگر امروز بخواهد به توافق پشت کند، دست کم به یک سال برای ساخت سلاح هسته‌‌ای زمان نیاز دارد نه چند ماه». سوزان رایس بر ادامه مبارزه با تروریسم تأکید کرد.