ملاقات سناتور مک‌کین و رئیس جمهور برگزیده مقاومت در تیرانا

روز جمعه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۶(۱۴ آوریل ۲۰۱۷)، سناتورجان مک‌کین رئیس کمیته قوای مسلح سنای آمریکا با خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت، در تیرانا دیدار و پیرامون آخرین تحولات در ایران و مداخلات جنایتکارانه رژیم ایران در منطقه و چشم‌اندازهای آینده دیدار و گفتگو کرد.

 ملاقات سناتور مک‌کین و  رئیس جمهور برگزیده مقاومت در تیرانا

خانم مریم رجوی در این دیدار، ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌شائبه سناتور مک‌کین در حمایت از مجاهدان اشرفی و انتقال آنها به خارج از عراق گفت: امروز در مورد نقش مخرب رژیم آخوندی در منطقه اجماع وجود دارد و تردیدی نیست که فاشیسم دینی حاکم بر ایران، منشا اصلی جنگ و ترور و بحران در منطقه است. وی افزود: تغییر رژیم ایران نه تنها لازمه پایان دادن به نقض وحشیانه حقوق بشر در ایران است، بلکه یک ضرورت برای خاتمه جنگ و بحران در منطقه و استقرار صلح و آرامش نیز می‌باشد. تا رژیم آخوندی بر سر کار است، دست ازصدور تروریسم و بنیادگرایی برنخواهد داشت.
سناتور مک‌کین گفت: از نظر او رژیم ایران، بشار اسد و داعش همه عناصر به هم پیوسته‌اند و نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد. وی بر ضرورت برکناری بشار اسد و هم‌چنین مقابله با نقش مخرب رژیم در سوریه و عراق تاکید کرد.

 ملاقات سناتور مک‌کین و  رئیس جمهور برگزیده مقاومت در تیرانا

خانم مریم رجوی افزود: همه علائم نشان می‌دهد رژیم آخوندی از نظر اجتماعی و سیاسی و اقتصادی در بن‌بست قرار دارد و به‌شدت آسیب‌پذیر است و مردم و مقاومت ایران بیش از هر زمان دیگر برای سرنگونی این رژیم و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردمی مصمم هستند.
قبل از آن سناتور مک‌کین به‌همراه مریم رجوی در یکی از مراکز سازمان مجاهدین خلق ایران در تیرانا در جمع مجاهدین اشرفی که به آلبانی منتقل شده‌اند، حاضر و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. معاون سفیر آمریکا در آلبانی و شماری از کارکنان سفارت این کشور در تیرانا، سناتور مک‌کین و هیات مشاورین او را در این دیدار همراهی می‌کردند.

 ملاقات سناتور مک‌کین و  رئیس جمهور برگزیده مقاومت در تیرانا

در این گردهمایی، خانم مریم رجوی طی سخنانی ضمن تشکر از سناتور مک‌کین به‌خاطر تلاش‌هایش در حمایت از مجاهدین اشرفی گفت «انتقال اعضای مجاهدین یک دستاورد بزرگ بود. پایداری و فداکاری آنها، همراه با حمایت بین‌المللی این انتقال را امکان‌پذیر ساخت. شما یک نقش کلیدی در انتقال امن ساکنان از کمپ لیبرتی داشتید و مردم ایران قدردان این هستند».

 ملاقات سناتور مک‌کین و  رئیس جمهور برگزیده مقاومت در تیرانا

رئیس جمهور برگزیده مقاومت در قسمت دیگری از سخنانش به ادامه مبارزه تا سرنگونی رژیم آخوندی اشاره کرد و گفت: «در جریان قیام‌های سال ۲۰۰۹، درحالی‌که آمال مردم ایران برای آزادی و دمکراسی وحشیانه سرکوب می‌شد، متاسفانه دولت آمریکا سکوت اختیار کرد. اما مردم ایران، آمالشان برای تغییر رژیم را کنار نگذاشته‌اند و هیچ وقت کنار نخواهند گذاشت. ما مصمم‌تر از هر زمان دیگر برای استقرار آزادی و دمکراسی در ایران هستیم. در حالی‌که رژیم غرق در بحرانهای عمیق است ما بیش از هر زمان دیگر به هدف آزادی نزدیک هستیم».

خانم مریم رجوی در قسمت دیگری از سخنانش در مورد تحولات اخیر در منطقه گفت «این رژیم مسئول جنایت جنگی در سوریه است و باید از سوریه اخراج شود. جدا از جنبه ارزشمند انسانی، من معتقدم، از جنبه سیاسی صرف هم، این سیاست درست است. تجربه نشان داده است که این رژیم قادر به تغییر رفتارش نیست. بنابراین، تغییر رژیم در ایران، لازمه صلح و ثبات در منطقه و صلح و امنیت جهانی است. تنها مردم ایران می‌توانند تغییر را ایجاد کنند و خواهند کرد».
سناتور مک‌کین در این دیدار خطاب به رزمندگان آزادی، انتقال موفقیت‌آمیز آنها را از عراق تبریک گفت و ایستادگی و پایداری اعضای مقاومت که قربانیان زیادی داده‌اند را، ستایش کرد و گفت «هیچ شکی وجود ندارد که شما نه فقط خود متحمل درد و رنج بسیاری شده‌اید، بلکه بسیاری از اقوام خود را به‌واسطه استبداد رژیم ایران از دست داده‌اید». او ضمن ابراز تسلیت به قربانیان سرکوب رژیم ملایان، قدردانی خود را از دولت آلبانی برای پذیرفتن اعضای سازمان مجاهدین ابراز داشت.

 ملاقات سناتور مک‌کین و  رئیس جمهور برگزیده مقاومت در تیرانا

رئیس کمیته قوای مسلح در سنای آمریکا خطاب به اعضای سازمان مجاهدین خلق گفت: «شما برای آزادی، برای حق زندگی آزاد و حق انتخاب آینده، حقوقی که خداوند به هر انسانی اعطا کرده به پا خاستید و مبارزه و فداکاری کردید». او افزود «من از شما به عنوان نمونه‌یی از کسانی که وقتی اراده می‌کنند، برای فداکاری در راه آزادی، آماده‌اند و آن را به دست می‌آورند، تشکر می‌کنم. شما نمونه‌یی برای کسانی هستید که در سراسر جهان برای آزادی مبارزه می‌کنند».
سناتور مک‌کین، ضمن قدردانی از رهبری خانم مریم رجوی، گفت «من مطمئن هستم روزی ایران آزاد خواهد شد و ما در میدان آزادی گردهم خواهیم آمد».

 ملاقات سناتور مک‌کین و  رئیس جمهور برگزیده مقاومت در تیرانا

در ادامه این گردهمایی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت کتاب لیست اسامی و مشخصات ۲۰هزار تن از ۱۲۰ هزار شهید راه آزادی ایران را، که آن را بزرگترین سرمایه مقاومت ایران توصیف کرد، به سناتور مک‌کین هدیه کرد.
سناتور مک‌کین سپس با شماری از مجاهدان اشرفی، زندانیان سیاسی از بند‌رسته و مجاهدانی از خانواده‌های شهیدان که در این گردهمایی حضور داشتند، در مورد تجربیات شخصی آنها به گفتگو پرداخت.

 ملاقات سناتور مک‌کین و  رئیس جمهور برگزیده مقاومت در تیرانا