بروز تشدید شقه و بحران نظام پس از اعلام نتایج نهایی شعبده انتخاباتی در سخنرانی آخوند روحانی

سخنرانی آخوند روحانی نیز پس از آعلام نتایج نهایی شعبده انتخاباتی تشدید شقه و بحران نظام را بارز کرد.

وی در سخنانش پس ا ز مجیزگویی از  خامنه ای، ضمن نام بردن از رفسنجانی و حسن خمینی و آخوند محمد خاتمی و رئیس مجلس رژیم و ازقلم انداختن رئیس قضائیه خامنه ای با اشاره به اظهاراتش در جریان جنگ گرگها که رئیسی را قاضی صادر کنند حکم و خودش را وکیل نامیده بود، ازجمله گفت: «اعتماد دوباره شما به این جانب سبب شد که بار سنگینی را بر دوش خویش احساس کنم و من امیدوارم وکیل شایسته ای برای نمایندگی مطالبات شما مردم عزیز ایران باشم.
سلام و درودم بر رهبری فرهیخته انقلاب اسلامی که حکمیانه و مشفقانه امواج پر طلاطم انتخابات را آنچنان به ساحل آرامش هدایت کردند که شور و هیجان رقابتهای انتخاباتی در نهایت به صندوق عزت و استقلال و اقتدار ملت هدایت گردید.
جا دارد یاد کنم از مرد اعتدال و سازندگی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که واقعا جای ایشان در این صبح پیروزی خالی است, همچنین از برادر گرامی ام سید محمد خاتمی از خاندان امام راحل و یادگارش سید حسن خمینی از علی اکبر ناطق نوری از برادرم اسحاق جهانگیری, از هم خانواده های عزیز شهدا بویژه شهید مطهری, شهید بهشتی, از همه فعالان سیاسی از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه ریاست محترم مجلس, همه احزاب و ستادها و بویژه فعالان فضای مجازی که توانستند این امواج خروشان پر معنا را به اعماق جامعه بگسترانند و عظمت حضور را بیافرینند, من با کمال خضوع دست همه کسانی رو که با رای مثبت خویش به این خادم کوچک خود اجازه ادامه ماموریت دادند می بوسم».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: تقلبات و رأی سازیهای نجومی در جریان نمایش انتخابات به حدی است که در ساعتهای پایانی باندهای متخاصم به طور رسمی و علنی یکدیگر را متهم به تقلب در انتخابات می کنند. برخی از موارد تقلب به شرح زیر است:
- جمع آوری شناسنامه های روستاییان از جمله در کرمان و هرمزگان به بهانه تعویض آنها چهار روز قبل از انتخابات. این شناسنامه ها بدون اجازه صاحبان آنها مورد استفاده قرار گرفت و هنوز به صاحبان آنها بازگردانده نشده است.
- در برخی مناطق مانند منطقه صدرا و منطقه نورآباد فارس با قطع سیستم الکترونیک رأی گیری، مجریان صندوقها در جریان رأی گیری اختلال ایجاد کردند تا به نفع کاندیداهای مورد نظر خود مداخله کنند.

- در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان و ایرانشهر پاسداران و بسیجیان تحت فرماندهی پاسدار سرتیپ سلامی، جانشین سرکرده سپاه پاسداران، به خرید رأی روستاییان و افراد محروم پرداختند.
- به رغم ممنوعیت تبلیغ در روز انتخابات عوامل رئیسی با حضور در حوزه ها و صحبت با رأی دهندگان تعرفه های رأی را به اسم رئیسی می نوشتند.
- عوامل باند خامنه ای در پوشش کمک به افراد سالمند نام رئیسی را بر برگه های رأی می نوشتند.
- باند خامنه ای تعرفه های بدون مهر رأی را با دست باز در بیرون حوزه ها پر کرده و توسط عوامل خود وارد جریان رأی گیری می کردند.
- تعرفه های رأی در شب قبل از انتخابات به روستاهای دور دست منتقل شد و توسط پاسداران و بسیجیان در بین روستاییان محروم توزیع شد.

در ادامه چهارمین اطلاعیه دبیرخانه شورا درباره نمایش انتخابات رژیم آمده است:
- تبلیغات و وعده های پوشالی انتخاباتی از جمله دادن پاداش در ازای رأی دادن در روز انتخابات نیز ادامه یافت.
محسنی اژه ای، معاون اول قضاییه، گفت «گزارشات متعددی به قوه قضاییه در رابطه با تخلفات برخی از مجریان مسئولین و مدیران دولتی که حق ورود به مسائل انتخاباتی را نداشته اند واصل شده است همچنین برخی ستادهای انتخاباتی، نامزدها و افراد دیگر از مسئولین ذیربط و هیئتها تخلفاتی داشته اند که مواردی که مجرمانه است به دادگستری‌ها اعلام شده و مشغول رسیدگی هستند».
علی نیکزاد، رئیس ستاد آخوند رئیسی در شکایتی به وزیر کشور نوشت: «همانطور که پیش‌بینی می‌شد دولت مستقر و طرفداران آن در صحنه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز همچون مراحل تبلیغات پا را از دایره انصاف و قانون بیرون نهادند و تخلفات فراوان و بی‌سابقه یی مرتکب گردیدند. عدم رعایت عدالت در اعلام اسامی نامزدها، عدم صدور کارت ورود به صندوق ناظران رئیسی، تأخیر در شروع کار در برخی شعب، توزیع تعرفه بدون مهر در برخی شعب، تبلیغ غیرقانونی به نفع دولت در شمار این تخلفات است».
غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، رئیس سابق زندانها و یکی از جنایتکارترین عوامل باند خامنه ای، از دستگیری ۱۲۰ تن از عوامل روحانی تنها در شهرهای مختلف استان تهران در ارتباط با تخلفات انتخاباتی از جمله خرید و فروش آرا خبر داد.