سخنان خامنه ای در باره بحرانهای رژیم پس از نمایش انتخابات

خامنه ای درجمع سران و کارگزاران رژیم، گوشه هایی از بحرانهای گریبانگیر حکومت آخوندی پس از نمایش انتخابات و کشاکشهای درونی نظام برسر برجام و سیاستهای منطقه یی و بین المللی را برشمرد.
خلیفه ارتجاع درباره اجماع منطقه یی و بین المللی علیه نظام ولایت فقیه به عنوان کانون بی ثبات سازی و تروریسم و یک رژیم ناقض حقوق بشر و حقوق بین الملل، و مخمصه حل ناشدنی رژیم در این زمینه گفت:
« بسیاری از مسائل ما با آمریکا اساساً قابل حل نیست، علّت هم این است که مشکل آمریکا با ما، خود ما هستیم -یعنی خود جمهوری اسلامی- مشکل این است. نه انرژی هسته‌ای مشکل است، نه حقوق بشر مشکل است؛ مشکل آمریکا با نفْس جمهوری اسلامی است. اینها با اصل نظام مشکل دارند. ... با آمریکا نمی شود کنار آمد؛ حرفهای مبهم و دوپهلو که در این زمینه‌ها مایه‌ی سوءاستفاده‌ی کسانی بشود، نباید زد؛ صریح و روشن باید مطالب را بگوییم.
خود آمریکایی‌ها هم بدانند، جمهوری اسلامی از مواضع اصلی خود کوتاه نمی‌آید...
امروز هم که مشاهده می کنید بعد از انتخابات ما، آمریکایی‌ها، با وقاحت تمام، هم تحریم را افزایش دادند، هم بیشتر از همیشه بر طبل مخالفت و مبارزه و عناد و مانند اینها دارند میکوبند؛ مثلاً اخیراً بین حرفهای آمریکایی‌ها علیه ما، مسئله‌ی «بی‌ثبات‌سازی منطقه» ؛ این شد حالا یک عنوانی: بی‌ثبات‌سازی منطقه! اوّلاً این منطقه به شما چه ربطی دارد؟ ثانیاً بی‌ثبات‌کننده‌ی این منطقه شما هستید.
امروز هواپیماهای آمریکایی می‌آیند نیروهای نظامی سوریه را که با داعش یا چیزی شبیه داعش مواجهند، بمباران می کنند. عین همین قضیه در عراق هم اتّفاق افتاد.
حالا این حرف اخیر این رئیس‌جمهور آمریکا هم از همین قبیل است که به‌ مناسبت این حوادث اخیر تروریستی، ایران را متّهم میکنند به « پشتیبانی تروریسم» مسئله‌ی « حقوق بشر» هم همین‌جور است. ...»

خلیفه ارتجاع با یادآوری قیام ۸۸، هراس خود را از عواقب زهر شقه و بحران درونی حاکمیت برملاکرد و در مورد خطر فوران اعتراضات ضد نظام آخوندی به سران و کارگزاران حاکمیت منفور آخوندی هشدار داد:
« در صحبتهای آقای رئیس‌جمهور هم بود، بنده تأیید میکنم که انسجام ملّی را باید حفظ کرد... امّا به معنای این نباید باشد که در زمینه‌ی مسائل کلان و اساسی کشور، کشمکش و بگومگو هست. خب در جنگ هم یک‌ عدّه‌ای بودند که مخالف بودند. در همان اوقاتی که ما گرفتار جنگ تحمیلی بودیم، یک ‌عدّه‌ای در همین خیابانها و سر چهارراه‌های تهران بودند -قاعدتاً خیلی‌ از شماها در یادتان هست- که ایستاده بودند و علیه جنگ اعلامیه پخش می کردند. کشور را دوقطبی نباید کرد، مردم را به دو دسته نباید تقسیم کرد؛ آن حالتی که در سال ۵۹ متأسّفانه از ناحیه‌ی رئیس‌ جمهور آن ‌روز اتّفاق افتاد که مردم را به دو دسته‌ی موافق و مخالف تقسیم کرده بودند که چیز خطرناکی است.
مراقبت بشود. دشمن تنها در خارج از کشور نیست؛ گاهی ‌اوقات دشمن، داخل کشور هم نفوذ میکند. در سال ۸۸ ملاحظه کردید؛ در بعضی از خیابانهای تهران گروه‌هایی پیدا شدند -البتّه عدّه‌ی زیادی نبودند، عدّه‌ی کمی بودند- صریحاً علیه نظام حرف زدند. مشکل عمده‌ای که پیش آمد، از ناحیه‌ی فاصله نگذاشتن میان یک گروهی با اینها بود؛ باید فاصله را اعلام می کردند، نکردند، مشکلات بعدی پیش آمد. وقتی شما می‌بینید که عدّه‌ای با اساس نظام شما، با اساس انقلاب شما، با اساس باور و دین شما بنای مخالفت و بنای کارشکنی و اذیت کردن دارند، باید فاصله‌ی خودتان را با اینها مشخّص کنید و اعلام بکنید که با اینها فاصله دارید.»

خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود، به برجام و خطرات عقب نشینی رژیم در برنامه اتمی پرداخت و تلاش کرد شکست برجام را برسر آخوند روحانی سرشکن کند:

« بنده در قبول برجام یک شرایطی را به طور صریح ذکر کردم، مکتوب هم کردم -زبانی نبود؛ مکتوب فرستادم- اینها باید رعایت بشود؛ به طور دقیق باید اینها رعایت بشود. وقتی طرف مقابل با وقاحت می‌آید می‌ایستد و یک چیزی را میگوید، ما هرچه در این زمینه کوتاه بیاییم، حمل بر ضعف خواهد شد؛ حمل بر این خواهد شد که ما ناچاریم، ناگزیریم؛ احساس ناچاری در ما، دشمن را تشجیع میکند به اینکه بر فشارهای ناحقّ خودش بیفزاید.»

ولی فقیه ارتجاع برای مهار عواقب شکست باند خودش در زور آزمایی انتخاباتی، برلزوم سلطه سپاه پاسداران و دخالت نیروهای بسیجی و حزب اللهی در بخشهای مختلف حاکمیت و مسایل منطقه تاکید کرد و گفت:

« واقعاً بایستی عوامل اقتدار کشور را حفظ کرد؛ عوامل اقتدار کشور را، نیروهای مسلّح را، سپاه را، بسیج را، عناصر مؤمن و حزب‌اللهی را. من این را به شما عرض بکنم، آن که سینه سپر میکند، در مقابل دشمن در بخشهای مختلف می‌ایستد، شرایط سخت را تحمّل میکند، او همان عنصر مؤمن و انقلابی و اصطلاحاً حزب‌اللهی است؛ او است ‌که می‌ایستد؛ اینها را باید نگه دارند. اینکه بگویند شرط این کار، این است که مثلاً فرض کنید سپاه چنین نباشد یا بسیج دخالت نکند یا در فلان مسئله - مثلاً در مسائل منطقه‌ای- شرکت نکنند، دخالت نکنند، معنایش این است؛ یعنی عوامل اقتدار خودتان را بایستی وارد میدان نکنید، وارد صحنه نکنید؛ ما به‌عکس باید عمل بکنیم. ما بایستی اقتدار نظامی و امنیتی را حتماً اهمّیت بدهیم و مستحکم کنیم و روزافزون کنیم.»

خامنه ای در این سخنرانی وحشت شدید نظام از اینترنت و شبکه های اجتماعی را آشکار کرد و گفت: امروز بهمنی از گزاره‌ها روی سر مراجعین اینترنت ما فرود می‌آید. ولی فقیه ارتجاع برسربحران بی علاج اقتصادی نیز به تقابل با رئیس جمهور ارتجاع پرداخت:
« آقای رئیس‌جمهور هم در صحبتشان مفصّل پرداختند به مسئله‌ی اقتصاد و کارهایی که باید انجام بگیرد. البتّه ایشان مواردی را ذکر کردند که «باید این کار بشود، باید این کار بشود» . مخاطب این بایدها کیست؟ خود ایشان. (صدای خنده) (تکبیر) ...
فضای مجازی خیلی مهم است.... امروز بهمنی از گزاره‌های درست و نادرست دارد روی سر مراجعین اینترنت ما فرود می‌آید؛ اطّلاعات غلط، اطّلاعات نادرست، اطّلاعات مضر، شبه اطّلاعات خب اینها دارد مثل یک بهمنی فرود می‌آید؛ ما چرا باید اجازه بدهیم این اتّفاق بیفتد؟ ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای ما است، بهر وسیله‌ی کسانی‌ که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟»