همبستگی بین‌المللی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

وین ایستر - نمایندة پارلمان فدرال کانادا از حزب حاکم لیبرال

 مایلم احترامات خودم را به مردم ایران تقدیم کنم در حالی که شما برای برقراری دموکراسی در کشورتان تلاش می‌کنید. ما بسیار خوشوقتیم که در کانادا از برابری فرصت‌ها، جدایی دین از دولت و برابر جنسی برخورداریم. اینها ایده‌آل‌هایی هستند که می‌دانم بسیاری از ایرانیان برای آن تلاش می‌کنند. در حالی که شما هر روز در تلاش برای رسیدن به این اهداف هستید، مایلم حمایت خودم را ابراز کنم. ما مسئولیت داریم که اطمینان حاصل کنیم آزادی برای همة مردم در سراسر جهان محقق می‌شود. این یک مسئولیت جهانی و فرصتی برای سایر مردم در سراسر جهان است که از اهداف شما حمایت کنند.

امسال ما ۱۵۰ همین سال (تأسیس کشور) کانادا را جشن می گیریم. ما معتقدیم چیزی که خودمان به آن رسیده‌ایم، بسیاری از مردم از تعداد زیادی از سایر کشورها هم خواهان رسیدن به آن هستند. اجازه بدهید به کسانی که در پاریس گردهم می‌آیند بگویم: ما از صمیم قلب با شما هستیم و برای شما در مبارزه تان برای رسیدن به آزادی و دموکراسی در کشورتان، بهترین آرزوها را می‌کنیم.

جرج صبرا رئیس پیشین ائتلاف ملی سوریه، عضو ارشد هیأت عالی مذاکرات بین‌المللی

با دعوت بزرگوارانه‌یی که از سوی مقاومت ایران برای ما رسید، این مقاومت می‌گوید که آغوشش را در برابر مقاومت سوریه می‌گشاید؛ چرا که نبرد ما نبرد مشترکی علیه باندهای حاکم بر ایران و سوریه است. این روابط بین ملت‌ها و بین دو مقاومت ایران و سوریه گسترش می‌یابد. چون رژیم ولایت فقیه در تهران به اعزام شبه نظامیانش از بسیاری کشورهای منطقه برای جنگ علیه مردم سوریه و کشتن آنها در خاک و خانه‌هایشان، ادامه می‌دهد. آن‌چه رژیم ایران به آن دست زده، یک تخریب در روابط بین خلق‌هاست. این رژیم پس از این‌که هزاران جوان ایرانی را طی دهه ها به قتل رساند، امروز تلاش می‌کند، رژیمهای وارفته‌یی مثل رژیم بشار اسد را سرپا نگه دارد. همان رژیم‌هایی که ابزار گسترش آن به سایر نقاط منطقه بوده‌اند.

امروز جهان شاهد آن است که رژیم ایران دیگر فقط خطری برای مردم ایران و مردم منطقه نیست، بلکه یک خطر جدی برای کل جهان است. از اینرو، ما رژیم آخوندهای (حاکم بر) تهران را آن روی سکة داعش می‌دانیم. این رژیمی بنیادگرا، خشونت طلب، ضد بشری و ضد حیات در جهان معاصر است. امیدواریم که در رمضان آینده مردم دو کشور در تهران و دمشق پیروز شوند و به‌ مناسبت عید واقعی و عید آزادی ایرانی‌ها و سوری‌ها و همه مردم منطقه، جشن بگیریم.

ما بی‌صبرانه منتظر جشن بزرگ سالانة مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت ایران هستیم. جشنوارة سالانه یی که تبدیل به میعادگاهی در پاریس و در اروپا برای بسیاری از آزادگان جهان شده است. برای ما سوریها طی سال‌های اخیر، این مناسبت و این تریبون فراهم بوده است تا از طریق آن، دردهایمان را بیان کنیم. همان درد و رنج‌هایی که توسط رژیم وارفتة بشار اسد و رژیم ولایت فقیه به ما روا می‌شود که تروریست‌ها را از عراق و افغانستان و پاکستان و لبنان و از همه نقاط، به سوریه اعزام می‌کند.

امروز جلسة آینده مقاومت ایران و این مناسبت از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چرا که پس از کنفرانس ریاض و بعد از ائتلافی برگزار می‌شود که آمریکا با کشورهای عربی و اسلامی برای رویارویی با توسعه‌طلبی (رژیم) ایران در منطقه تشکیل داده است. ائتلافی برای مقابله با تروریسم داعش و تروریسم رژیم آخوندی؛ چرا که آنها دو روی یک سکه هستند. ما بیصبرانه منتظر این مناسبت هستیم و پیشاپیش از رهبری (مقاومت) ایران به‌خاطر استمرار برگزاری چنین مناسبت‌هایی، نه تنها برای مقاومت ایران، بلکه برای انقلابیون جهان، سپاسگزاریم.

مارا کالیستاست - نمایندة پارلمان رومانی

امروز در برابر شما مردم ایران و اعضای مقاومت ایران، به‌خاطر مبارزة مستمرتان برای آزادی و اعتقادتان به آن، تبریک می‌گویم. در قرن بیست و یکم حقوق بشر، حقوق زنان و برابری زن و مرد، از والاترین ارزش‌های ما هستند که باید به‌ طور قاطع مورد احترام قرار بگیرند. من معتقدم که مردم ایران باید از یک حاکمیت دموکراتیک برخوردار باشند. دلیل این که من به گردهمایی (مقاومت ایران) می‌پیوندم این است که در حال حاضر در زندان‌های ایران، زنان به‌دلیل اعتقاداتشان به زنجیر کشیده شده‌اند و من خواستار آزادی همة آنها هستم.

من به‌همراه سایر اعضای کمیتة پارلمانی برای ایران آزاد در اول ژوئیه، در این گردهمایی شرکت می‌کنیم تا در کنار هم از خواست آزادی و دموکراسی برای مردم ایران حمایت کنیم. ما در کنار خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران تا روز برقراری آزادی و دموکراسی و رعایت حقوق بشردر ایران می‌ایستیم. مردم ایران شایستة یک کشور آزاد و دموکراتیک هستند.

لوچا چنتیلو - عضو شورای شهر تورینو ایتالیا از حزب حاکم دموکرات

صمیمانه‌ترین تبریکاتم را به مردم ایران ابراز می‌دارم تا این‌که به آزادی برسند و در سایة یک حکومت دموکراتیک و آزاد زندگی کنند. صمیمانه‌ترین درودهای من برای خانم مریم رجوی و تمامی زنان و مردانی است که در این سال‌های سخت، برای آرمان و ایده‌آل‌های آزادی مبارزه کردند.

امیدوارم گردهمایی با شکوه امسال در حمایت از مبارزة دموکراتیک شما نیز، پربارتر از سال‌های گذشته برپا شود؛ به‌خصوص در دورانی که بحران‌های اقتصادی و تهدیدهای تروریستی، جهان امروز را به مخاطره انداخته است و من به این ایمان دارم.
آرزوی روزی را دارم که در ایران، آزادی، برابری و عدالت برقرار شود و از استبداد و فقر و تیره‌روزی خبری نباشد.